News Flash:

8 trucuri utile despre alimentele pe care le consumi cel mai des

23 Iulie 2014
790 Vizualizari | 0 Comentarii
Stim cu totii ca alimentatia sanatoasa este unul dintre elementele principale ale unei vieti lipsite de probleme medicale. Insa alimentatie sanatoasa nu inseamna doar alimentele care au beneficii pentru sanatate. La fel de important este si modul in care se gatesc aceste alimente. Daca nu sunt preparate cum trebuie, aceste alimente isi pierd din proprietatile-minune. Iata cateva sfaturi practice pentru o alimentatie sanatoasa si savuroasa in acelasi timp.

1. Cartofii sunt buni dupa ce s-au racit

Cartofii copti sunt un adevarat deliciu si sunt foarte sanatosi. Atunci cand sunt copti, celulele de amidon din cartofi de umfla, se sparg, astfel fiind mai usor de digerat. Insa atunci cand sunt reci, o parte din amidonul gelatinizat in timpul coacerii se transforma in cristale (amidon rezistent) care nu pot fi digerate in stomac si care, odata ajunse in intestine, ca si fibrele, contribuie la regularizarea tranzitului. Cercetatori britanici spun ca amidonul rezistent se gaseste in procent de 13% in cartofii copti reci, spre deosebire de 7% in cartofii copti fierbinti.
 
2. Porumbul dulce este mai bun la cutie

Antioxidantii din porumbul dulce cresc cu pana la 44% in timpul procesarii si conservarii acestuia. Tocmai de aceea, cercetatorii de la Universitatea Cornell din New York considera ca ar trebui consumat porum dulce din conserve.

3. Uleiul de masline nu este bun la gatit

Uleiul de masline este bogat in acizi grasi omega-6 care protejeaza organismul de boli cronice, precum cele cardiovasculare sau artrita. Tocmai de aceea oamenii sunt tentati sa-l foloseasca si la gatit. Insa, in urma acestui proces, se elibereaza radicali liberi – molecule daunatoare care distrug celulele. Uleiul de masline este recomandat doar pentru salate si prepararea sosurilor reci.

4. Morcovii sunt mai buni fierti

Cercetatori italieni au scos la iveala faptul ca in morcovii fierti se afla o mai mare concentratie de carotenoizi (antioxidanti folositi la sinteza vitaminei A), decat in morcovii cruzi sau in cei preparati la aburi. Vitamina A este importanta pentru crestere, reproducere, imunitate, sanatatea pielii, a ochilor si a parului.

5. Ceaiul se fierbe cel putin un minut

Polifenolii care protejeaza celulele inimii sunt eliberati doar atunci cand ceaiul este incalzit. 1-4 minute sunt suficiente pentru a ajuta acesti antioxidanti sa fie activi.
 
6. Pastele “al dente” sunt mai sanatoase

Pentru ca pastele sa asigure senzatia de satietate mai multa vreme, acestea trebuie sa fie preparate “al dente”, adica fierte la exterior, dar cu miezul ferm. Atunci cand pastele sunt mai tari, enzimele digestive din intestin au nevoie de mai mult timp pentru a transforma amidonul in zaharuri, pe care le elibereaza mai lent in fluxul sangvin si astfel, senzatia de satietate persista mai mult. Daca pastele sunt fierte prea mult, amidonul este descompus rapid in zaharuri. Pentru a avea paste “al dente”, ar trebui sa opriti focul cu 2-3 minute mai devreme decat este indicat pe pachet.

7. Bananele sunt mai sanatoase verzi

Cu cat banana este mai verde, cu atat aceasta contine mai mult amidon rezistent care este mai lent absorbit in organism si astfel veti consuma mai putine calorii. In schimb, cand banana este coapta, amidonul se transforma repede in zahar.

8. Cafeaua neagra este mai sanatoasa decat cea cu lapte

Nutritionistii spun ca o cafea preparata cu lapte integral are nu mai putin de 225 de calorii, adica 11% din necesarul caloric zilnic al unei femei. In schimb, o cafea simpla, nu are decat 50 de calorii. Cafeaua simpla protejeaza inima contra maladiilor cardiace, precum si de diabetul de tip 2.
sursa: sfatulparintilor.ro

cartofii porumbul uleiul morcovii ceaiul pastele bananele cafeaua
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1092 (s) | 24 queries | Mysql time :0.015399 (s)

loading...