News Flash:

Alimente sanatoase pe care nu le mananci corect

28 Mai 2015
1094 Vizualizari | 0 Comentarii
Incercam sa mancam tot felul de alimente despre care auzim ca sunt sanatoase, insa te-ai gandit vreodata ca poate le consumi altfel decat ar trebui? Daca nu respecti anumite reguli, alimentele care ar trebui sa iti aduca beneficii nu vor avea niciun efect sau chiar iti vor ingreuna digestia. De aceea, noi ne-am gandit sa iti oferim cateva sfaturi in acest sens.

1. Semintele de in
sustin digestia si scad nivelul colesterolului, fiind bogate in Omega-3. Totusi, atunci cand sunt consumate ca atare, ele trec prin tubul digestiv fara a fi afectate de sucurile gastrice. Asadar, nu vei obtine niciun beneficiu de pe urma lor. In schimb, daca le vei macina inainte asa cum faci cu piperul, organismul tau va avea numai de castigat.

2. Esti o consumatoare inraita de ceai negru, mai ales pentru ca stii ca este bogat in antioxidanti? Atunci renunta la mixul clasic de ceai cu lapte. In loc sa te bucuri de proprietatile tuturor substantelor din licoarea de culoarea ambrei, nu vei face decat sa le incetinesti actiunea. Motivul il reprezinta faptul ca proteinele din lapte impiedica substantele active din ceai, cunoscute sub numele de catehine, sa isi faca treaba.

3. Broccoli nu este cea mai iubita crucifera, insa in mod clar poate face minuni pentru sanatate. Prevenirea cancerului, cresterea imunitatii gratie continutului bogat in vitamina C si scaderea impactului radicalilor liberi, datorita antioxidantilor si clorofilei, sunt doar trei dintre proprietatile acestei rude a verzei si a conopidei. Pentru a te bucura de toate acestea si nu numai, trebuie sa consumi broccoli gatit la abur, nicidecum fiert sau preparat la tigaie.

4. Capsunile sunt delicioase si sunt bogate in vitamina C. Stiai, insa, ca este de preferat sa nu le tai in bucati atunci cand le consumi? Nu numai ca le vei savura cu adevarat muscand din ele, ci le vei pastra si toate proprietatile daca le vei lasa intregi. Motivul il reprezinta faptul ca vitamina C este sensibila la lumina si la oxigen, degradandu-se rapid in aceste conditii.

5. Pe de alta parte, alicina, o substanta benefica prezenta in usturoi, devine activa in prezenta luminii. Asadar, cel mai bine este sa tai usturoiul si sa il astepti 5-10 minute inainte de a-l consuma sau de a-l adauga in mancare.

6. Cerealele integrale si fasolea contin fitati, niste substante care impiedica absorbtia vitaminelor in organism. Pentru a scapa de acest neajuns, trebuie sa lasi boabele in apa peste noapte. Daca, insa, preferi cerealele integrale sub forma de fulgi, poti sari peste aceasta etapa.

7. Iaurtul este una dintre cele mai sigure surse de probiotice. Daca vrei sa beneficiezi cu adevarat de proprietatile lui, evita sa il folosesti in diverse preparate si consuma-l ca atare.

8. Rosiile contin licopen, un fitonutrient care te fereste de bolile cardiovasculare. Acesta devine insa cu adevarat activ atunci cand tomatele sunt gatite la 80-90 de grade Celsius.

9. Daca pana acum credeai ca o friptura la gratar este mult mai sanatoasa decat una pregatita in alt mod, a venit momentul sa iti schimbi parerea! Conform studiilor, se pare ca orice tip de carne devine cancerigena daca este pregatita la foc de carbuni, pentru ca in acest fel se formeaza hidrocarburile policiclice aromatice, niste substante toxice.

10. Sparanghelul contine vitamina C, o multime de antioxidanti si este si un afrodisiac recunoscut. Te-am convins sa il introduci in meniul tau? Atunci afla ca el trebuie preparat al dente, asa cum fac italienii cu pastele. Te intrebi de ce? Ei bine, proprietatile lui sunt distruse atunci cand este fiert prea mult.

sursa: divahair.ro

ceai negru broccoli capsunile cerealele integrale sparanghelul
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1004 (s) | 25 queries | Mysql time :0.013222 (s)