vineri, 19 aprilie, 2024

Amenzi uriase pentru soferii agresivi

Distribuie:

Publicat:

Pentru 40 de alesi, principala sursa de accidente rutiere o reprezinta sofatul agresiv, motiv pentru care au elaborat un proiect al unui nou Cod Rutier prin care definesc si sanctioneaza agresivitatea la volan. Ei bine, demararea in tromba, circulatia cu viteza la o  distanta mica de celalalt vehicul, inaintea sau in spatele acestuia dar si in lateral, in scopul intimidarii conducatorului acestuia, folosirea repetata a flash-urilor sau a claxonului pentru a-l obligat in mod nejustificat pe cel din fata sa elibereze banda de circulatie, circulatia pe o alta banda decat prima cu viteza redusa, nejustificat sau intimidarea celorlanti participanti la trafic ar putea intra in categoria “sofatului agresiv.”

    Toate acestea ar putea fi sanctionate, potrivit noului proiect de lege inscris deja la Senat , cu amenzi contraventionale din clasa a III-a ( intre 6 si 8 puncte amenda) precum si aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii dreptului de a conduce pe o perioada de 60 de zile. Un punct de amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, mai exact 125 de lei de la 1 mai.

    Amenzile sunt clasificate astfel :
–    clasa I – 2 -3 puncte amenda (250 lei – 375 lei)
–    clasa II – 4 -5 puncte amenda ( 500 lei – 625 lei)
–    clasa a III a – 6 – 8 puncte amenda (750 lei – 1.000 lei)
–    clasa a IV a – 9 – 20 puncte amenda (1,125 lei – 2.500 lei)
–    clasa a V a – 21- 50 puncte amenda (2.625 lei – 6.250 lei)
–    clasa a VI a – 51 – 100 puncte amenda (6.375 lei – 12.500 lei)

    In textul propunerii legislative, alesii definesc acest comportament drept “efectuarea in mod voluntar a unor actiuni sau manevre succesive, prevazute in prezenta lege, in timpul conducerii, de catre un conducator de vehicul, neconforme cu regulile de circulatie sau de conducere preventiva, prin care aceasta stanjeneste sau ii obliga pe ceilalti participanti la circulatie sa ia masuri suplimentare pentru a preveni producerea unui accident sau a nu periclita siguranta circulatiei”.

    Tot ei sustin ca modificarea actualului Cod Rutier este necesara deoarece “in aplicarea prevederilor OUG nr. 195/2002, Regulamentul de aplicare, precum si a altor reglementari directe sau conexe existente se releva deficiente constand in existenta dublei reglementari, interpretarea contradictorie a unor reglementari, reglementarea excesiva a unor situatii prevazute in lege si existenta unor lacune de reglementare pentru anumite situatii din trafic”.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img