joi, 25 aprilie, 2024

Boala care face ravagii in Romania! O bacterie din gura o poate provoca

Cercetatorii au facut o descoperire șocanta despre boala care face ravagii in Romania. Se pare ca este in stransa legatura cu o bacterie pe care o regasim in gura. Este vorba despre bacteriile implicate in boala gingiilor (parodontita). Acestea pot circula in organism si elimina toxine care au legatura cu boala Alzheimer, cu artrita reumatoida si pneumonia de aspiratie, se arata intr-un studiu efectuat recent.

Cercetatorii au detectat urme ale bacteriilor amintite in probele de creier ale pacientilor cu Alzheimer si au folosit experimente cu soareci pentru a arata ca bacteria isi poate gasi drumul de la gura la creier, relateaza capital.ro, care citeaza Science Daily. Bacteria Porphyromonas gingivalis este implicata in parodontita, cea mai grava forma de boala a gingiilor. Cercetatorii subliniaza importanta unei bune igiene dentare in timp ce oamenii de stiinta cauta modalitati de a controla mai bine aceasta infectie bacteriana comuna. „Igiena orala este foarte importanta pe tot parcursul vietii noastre, nu numai pentru a avea un zambet frumos, ci si pentru a scadea riscul multor boli grave”, a spus Jan Potempa, profesor la Şcoala de Stomatologie a Universitatii din Louisville.

Cercetatorii au comparat probele de creier de la persoanele decedate cu si fara boala Alzheimer, care au fost aproximativ de aceeasi varsta atunci cand au murit. S-a constatat ca P. gingivalis a fost gasita mai frecvent in probele de la pacientii cu Alzheimer, evidentiate prin amprenta ADN-ului bacterian si prezenta toxinelor sale cheie, cunoscute sub denumirea de gingipine. D.O.