sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Capcanele care ne consuma energia chiar inainte de a incepe ziua de lucru

Distribuie:

Publicat:

Primele minute ale diminetii sunt esentiale pentru productivitatea inregistrata in urmatoarele opt ore, spun specialistii. Daca ajungeti tarziu la birou sau daca va pierdeti printre mailuri, startul zilei este compromise. Michael Kerr, speaker si consilier al oamenilor de afaceri, vorbeste despre capcanele prin care angajatii isi saboteaza ziua de lucru chiar inainte sa o inceapa:

Ajungi tarziu la birou. Un studiu citat de Huffington Post a constatat ca sefii tind sa vada angajatii care ajung mai tarziu la birou ca fiind mai putin constiinciosi, chiar daca acestia pleaca si mai tarziu decat colegii lor. in plus, studiile arata ca intarzierea taie din productivitate, angajatul avand impresia ca este contra cronometru si avand tendinta sa amane sarcinile importante, scrie adevarul.ro, care citeaza businessinsider.com.

Va grabiti sa raspundeti mailurilor. Odata ce va asezati la birou, este tentant sa verificati ce mailuri ati primit la prima ora a diminetii. Dar, in opinia lui Michael Kerr, in prima parte a zilei ar trebui sa raspundeti doar la mailurile urgente. „Verificarea e-mail-ului poate deveni una dintre sarcinile care te pun in pericolul de a amana sarcinile cu adevarat importante, acesta fiind modul in care ii lasi pe ceilalti sa-ti stabileasca ordinea de zi“, spune Kerr.

Lasati problemele de acasa sa va incurce la serviciu. Poate ca te-a suparat copilul la ultimul examen sustinut, iar cearta cu sotul ti-a stricat buna dispozitie, dar nu lasa aceste experiente sa iti distraga atentia de la sarcinile pe care le ai de indeplinit. Kerr recomanda „compartimentarea“ gandurilor si inchiderea lor „intr-o cutie“, programandu-va sa le revizuiti dupa programul de lucru.

Nu va faceti un program al zilei inainte de a trece la treaba, specialistul sugereaza sa va asigurati ca aveti idee despre ce proiecte doriti sa bifati in acea zi. in caz contrar, va veti pierde timpul cu sarcini mici, discutii cu colegii sau conversatii telefonice si veti constata ca productivitatea scade vazand cu ochii.

Incepeti cu sarcinile usoare. Cercetarile sugereaza ca energia si nivelul de atentie scad pe masura ce orele de munca trec. Este crucial sa incepeti cu sarcinile dificile si sa le lasati pe cele usoare pentru a doua parte a zilei. 

Nu-ti iei timp pentru a reflecta asupra a ceea ce-ti doresti. Cel mai bun mod de a evita crizele de energie, de a va imbunatati sanatatea mentala, de a va stimula creativitatea si de a va imbunatati somnul este meditatia, spune neurochirurgul Mark McLaughlin. Acesta isi aloca in fiecare dimineata timp pentru meditatie si spune ca este secretul care i-a imbunatatit viata. G.H.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img