joi, 25 aprilie, 2024

Caz unic la Iasi! Operatorul de telefonie Telekom a intrat in mare incurcatura dupa ce a obstructionat controlul autoritatilor iesene

Distribuie:

Publicat:

• Situatie halucinanta la una dintre cele mai mari companii de telefonie • Tot scandalul a pornit in urma unei reclamatii a unui client din Iasi • Societatea a fost drastic sanctionata pentru ca nu a respectat legislatia in vigoare privind protectia consumatorilor

Scandal fara precedent la una dintre cele mai mari companii de telefonie mobila din Iasi. Reprezentantii Telekom au "uitat" sa transmita niste date solicitate de catre comisarii pentru protectia consumatorilor si astfel au incalcat legislatia in vigoare. Greseala i-a costat o amenda uriasa din partea Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi.

"Sanctiunea contraventionala a fost aplicata pentru ca reprezentantii Telekom nu au comunicat datele solicitate in vederea solutionarii unei reclamatii. Reclamantul a depus sesizarea privind refuzul din partea societatii in privinta rezilierii unui contract. Drept urmare, Telekom a fost amendata cu 10.000 de lei, fiind aplicata cea mai mare sanctiune unui operator economic in acest an", a declarat Alexandru Hordila, comisar-sef in cadrul CJPC Iasi.

Telekom recunoaste ca a depasit termenul

Totul a pornit de la o reclamatie a unui client din Iasi care a cerut rezilierea contractului cu Telekom. Dupa ce a depus cererea de reziliere la inceputul lunii martie, a fost amanat de la o saptamana la alta ca cererea ii va fi aprobata, pana cand, reprezentantii companiei de telefonie l-au anuntat ca trebuie sa achite o taxa de reziliere. Pentru ca nu a ajuns la nicio intelegere cu angajatii Telekom, ieseanul nemultumit a depus sesizare la CJPC Iasi.

"Sesizarea petentului a fost depusa luna trecuta, astfel ca am demarat procedurile de obtinere a datelor de la reprezentantii companiei cu care incheiase contractul. Acestea nu ne-au fost furnizate la timp", sustine Alexandru Hordila.

Legea spune ca "impiedicarea sub orice forma de a indeplini atributiile de serviciu reprezinta contraventie". Astfel, termenul de solutionare a unei reclamatii poate fi de 30 de zile, perioada in care operatorul economic trebuie sa transmita datele cerute de CJPC Iasi. Daca nu face acest lucru, incalca legea privind atributiile comisarilor. Insa termenul de furnizare a datelor sau solutionare a reclamatiei poate fi prelungit in anumite situatii, in functie de caz.

Reprezentantii Telekom au recunoscut ca nu au furnizat la timp datele solicitate. "Sanctiunea la care faceti referire a fost aplicata ca urmare a depasirii termenului de transmitere catre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Iasi a datelor solicitate in legatura cu o reclamatie depusa de catre client", sustin reprezentantii Telekom in raspunsul transmis pe adresa de email.

 

Taxa de reziliere, clauza abuziva

Clauzele abuzive din contractele de servicii, cum este cea care impune, in mod nejustificat, plata unei taxe de reziliere, pot fi reclamate la CJPC Iasi. Atunci cand clientii vor sa rezilieze contractele fara sa plateasca o taxa de reziliere, acestia trebuie sa anunte operatorul de telefonie mobila cu minim 30 zile, fiind vorba de un termen de preaviz, cu privire la intentia de a denunta contractul in mod unilateral.

In acest an, iesenii au depus la CJPC Iasi in jur de 30 de reclamatii cu privire la firmele de telefonie mobila cu care au incheiat contracte si nu pot rezilia contractele din diverse motive.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img