News Flash:

Ce sa mananci corect in POST

16 Martie 2014
873 Vizualizari | 0 Comentarii
A inceput postul Pastelui si, odata cu el, au aparut si restrictiile alimentare. Exista cateva reguli de care trebuie sa tineti seama in aceasta perioada pentru a va pastra organismul sanatos.

Adoptarea unei diete predominant vegetariane (de post) poate sa acopere necesarul de grasimi, proteine si zaharuri, astfel incat cei care consuma astfel de produse sa nu sufere modificari metabolice deranjante.

Postul poate fi sanatos si adecvat daca regimul este variat si planificat corespunzator. Este foarte important sa nu va dati peste cap metabolismul in aceasta perioada de restrictii alimentare.

Gatiti variat!

Din lipsa de timp, meniul celor mai multe persoane care tin post devine monoton si saracacios in aceste perioade. Varietatea nu inseamna multe feluri de mancare la aceeasi masa.

O dieta suficient de variata cuprinde 16 feluri de mancare diferite intr-o saptamana. Este important sa va luati din alimente toate vitaminele si mineralele de care organismul are nevoie, mai ales ca postul Pastelui coincide cu inceputul primaverii, cand simptomele anemiei sunt la ordinea zilei.

Consumati alimente cu fibre!

Cereale, leguminoase, fructe, legume si verdeturi inseamna un post sanatos. Cea mai mare parte a caloriilor trebuie sa provina din aceste alimente.

In plus, ele contin substante care au rol protector impotriva cancerului. Aprovizionati-va cu legume cel putin de doua ori pe saptamana, ca sa fiti sigur ca mancati alimente proaspete.

Alegeti grasimile sanatoase

Colesterolul se gaseste numai in alimentele de origine animala. Organismul are nevoie de grasimi nesaturate, care se gasesc predominant in produsele vegetale.

Acizii grasi nesaturati ar trebui sa reprezinte 20% din aportul caloric si se regasesc uleiurile de in, de rapita, de floarea-soarelui, in nuci, migdale, fistic.

Nu mancati dulciuri!

Fara zahar si dulciuri concentrate, este o regula importanta a dietei de post. Consumul dulciurilor de post poate sa duca la aparitia infectiilor cu candida, a accentuarii cariilor dentare precum si la declansarea crizelor de hiperglicemie (diabet).

Continuare pe clicksanatate.ro

postul pastelui fara zahar
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0791 (s) | 25 queries | Mysql time :0.010476 (s)