News Flash:

Ce se intampla daca mananci prea multe fructe

18 Iunie 2018
460 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7415 RON (+0.0061)
USD: 4.2846 RON (-0.0030)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
s604x0 fructe 1

Co-fondatorul Apple, Steve Jobs, consuma o dieta compusa in principal din fructe, deoarece credea ca aceasta ii poate curata corpul de fluidele daunatoare. Si actorul Ashton Kutcher a incercat sa adopte dieta aceasta, pana cand a ajuns la spital, cu probleme cu pancreasul. Deci cat de rau este pentru sanatatea ta sa mananci prea multe fructe?

Desi un studiu renumit din 1980 a sustinut ca stramosii nostri consumau o dieta predominanta din fructe, nu exista foarte multe dovezi pentru sau contra dietelor bogate in fructe pentru omul modern. Exista oameni care consuma doar fructe si care sunt perfect sanatosi. Insa unii oameni consuma doar fructe si ajung sa aiba anumite deficiente nutritionale. O astfel de dieta poate fi nesigura si pentru copii si pentru oamenii cu anumite afectiuni medicale, cum ar fi diabetul zaharat.

Dar in cazul adultilor sanatosi, expertii spun ca un consum ridicat de fructe este foarte putin probabil sa vina cu probleme, atat timp cat face parte dintr-o dieta normala. Principala preocupare atunci cand mananci prea multe fructe este reprezentata de zaharul natural. Desi fructele au un continut ridicat de zahar, cercetarile au corelat in mod constant consumul de fructe de un risc redus pentru obezitate si alte boli metabolice. Fructele intregi par a avea cateva avantaje care par sa atenueze orice risc de sanatate al zaharului. 

In primul rand, fructele intregi au fibre solubile si insolubile. Impreuna, aceste tipuri de fibre formeaza un fel de grilaj din gel in interiorul duodenului din intestinul subtire. Acest grilaj impiedica o parte semnificativa din zaharul din fructe sa fie absorbit la inceputul procesului digestiv. Cu alte cuvinte, aceasta bariera de gel limiteaza rata de absorbtie a zaharului, astfel incat ficatul sa nu fie coplesit. In schimb, zaharul si alte componente ale fructelor se deplaseaza rapid in josul intestinului subtire. In timp ce partea de inceput a tractului digestiv este in mare parte lipsita de bacterii, structurile de jos sunt casa a milioane de microorganisme intestinale. Acestea ingereaza si metabolizeaza zaharul mai mult, asa ca nu este absorbit.

Impreuna cu ajutorul dat pentru a controla absorbtia zaharurilor din fructe, combinatia de fibre solubile si insolubile din fructele intregi lubrifiaza rotile digestiei. Intestinul ii da semnale creierului ca este plin odata ce alimentele pe care le-ai mancat ajung in ileu. Iar datorita faptului ca fibrele din fructe ajuta moleculele de alimente sa ajunga la nivelul ileului mai repede, ai tendinta de a te simti satul mai repede dupa ce mananci fructe decat daca mananci alimente fara fibre. Ca urmare, consumul de fructe se auto-limiteaza, asa ca sansele de a manca prea multe fructe sunt relativ scazute.

Consumul ridicat de fructe poate avea unele dezavantaje. Un exces de fructe poate duce la aparitia diareii. Nici cheltuielile care vin cu fructele intregi nu sunt neglijabile. Oamenii care isi doresc fructe proaspete la preturi accesibile se limiteaza la banane, portocale, mere, ananas si pepene. Consumul de fructe de padure ar costa mai mult, mai ales daca preferi variantele organice.

Un lucru este esential de retinut: consumul de sucuri de fructe sau smoothie-uri nu este la fel precum consumul de fructe intregi, iar ambele bauturi pot prezenta un numar de riscuri pentru sanatate. Unele studii recente, inclusiv un studiu din 2013 al Scolii de Sanatate Publica de la Harvard, au corelat sucul de fructe cu un risc crescut de diabet. In timp ce dovezile care corelau sucurile de fructe si smoothie-urile cu problemele de sanatate sunt oarecum impartite, aceste produse elimina sau distrug fibrele insolubile care impiedica absorbtia rapida a zaharului in intestinul subtire. Un smoothie este probabil mai bun decat un suc de fructe, dar tot vei obtine putina insulina, care contribuie la patologia metabolica.

Unele fructe sunt mai bune decat altele. Fructele de padure sunt corelate cu stimularea sanatatii inimii si a creierului. Exista si un fruct la care ar trebui sa fii atent. Strugurii sunt, in principiu, niste saculeti de zahar. Specialistii nu recomandata evitarea in intregime a strugurilor, insa nu sunt cele mai bune fructe care sa fie mancate in exces. sursa: eva.ro

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1160 (s) | 24 queries | Mysql time :0.030011 (s)