News Flash:

Ce tipuri de antioxidanti sunt buni pentru organismul nostru

13 Februarie 2019
283 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7205 RON (-0.0018)
USD: 4.1484 RON (+0.0029)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
s604x0 antioxidanti

Antioxidanti sau fitochimicalele sunt compusi ai anumitor plante, care lupta impotriva radicalilor liberi. O supraaglomerare a organismului cu radicali liberi reprezinta un factor important in dezvoltarea bolilor si imbatranirea prematura. Cea mai usoara metoda de a combate aceasta problema este printr-o dieta bogata in antioxidanti. Iata care sunt cei mai cunoscuti antioxidanti si beneficiile acestora pentru sanatate!

1. Beta-caroten

Precursor al retinolului (vitamina A), beta-carotenul este un important factor fitochimic. Joaca un rol important in sustinerea functiilor sistemului imunitar si are proprietati puternice de combatere a radicalilor liberi. Datorita efectului sau antioxidant, beta-carotenul este asociat cu un risc redus de a dezvolta boli cardiovasculare si prezinta beneficii chemopreventive.

2. Licopen

Prezent in rosii, grapefruit, papaya, pepene rosu, licopenul este unul dintre cele mai consumate tipuri de carotenoide. Nu este afectat de procesare si gatit, caldura chiar imbunanatind biodisponibilitatea sa, acest compus ofera beneficii importante pentru sanatate. Calitatea sa antioxidanta ofera licopenului puterea de a lupta impotriva mai multor forme de cancer si boli cronice. Unele studii sugereaza, de asemenea, ca ar putea fi benefic in tratarea osteoporozei, a astmului, a gingivitei si a afectiunilor comune, cum ar fi arsurile solare.

3. Luteina

Luteina este un antioxidant puternic solubil in grasimi, care are un rol important in prevenirea si incetinirea progresiei degenerescentei maculare cauzate de inaintarea in varsta. Sursele de luteina pe baza de plante le includ pe cele cu frunze verde inchis, cum ar fi spanacul, varza de Bruxelles, varza kale, dar si nucile precum fisticul.

4. Quercitina

Ca si alte flavonoide, quercitina are numeroase beneficii datorita puterii sale antioxidante. Efectul sau pozitiv asupra hipertensiunii si proprietatile de protectie impotriva aterosclerozei il fac un aliat puternic in lupta contra bolilor cardiovasculare. Compusul lupta si impotriva inflamatiei si are proprietati anticancerigene. Cele mai bune surse de quercitina includ ardeiul gras, afinele, citricele, caperele, legumele cu frunze verde inchis.

5. Catechine

Ai auzit vreodata ca vinul si ciocolata neagra sunt bune pentru sanatatea ta? Catechinele sunt responsabile pentru aceasta afirmatie. Acest tip de flavonoide este bun pentru inima deoarece ajuta la reducerea oxidarii lipoproteinelor cu densitate scazuta, un factor al dezvoltarii bolilor cardiace. Vrei sa incluzi catechinele in dieta ta? Ceaiul, ciocolata neagra, legumele, fructele precum merele si perele sunt surse importante de catechine.

6. Vitamina E

Vitamina E este considerata cel mai important antioxidant solubil in lipide. Aceasta este deosebit de buna pentru piele, deoarece poate lupta impotriva daunelor provocate de soare si poate preveni imbatranirea prematura. in afara de beneficiile cosmetice, vitamina E are si un efect pozitiv asupra sanatatii, mai exact asupra sanatatii inimii. Poti obtine aportul necesar de vitamina E din alimente precum legumele cu frunze verzi, cerealele integrale, dar si din nuci si seminte.

7. Vitamina C

stim deja care este puterea vitaminei C atunci cand vine vorba de stimularea sistemului nostru imunitar. Aceasta vitamina poate face acest lucru in mare parte datorita proprietatilor sale antioxidante. Vitamina C sau acidul ascorbic reduce inflamatia din corp si este un antioxidant important pentru sanatatea celulelor endoteliale vasculare. Acest lucru este folositor pentru prevenirea bolilor precum hipertensiunea, diabetul si ateroscleroza.

8. Vitamina B6

Vitamina B6 are proprietati antioxidante de care beneficiaza intregul organism. Cercetarile arata ca aceasta vitamina ne poate proteja impotriva bolilor cardiovasculare datorita activitatii sale antioxidante care reduce homocisteina din plasma, un factor de risc in dezvoltarea aterosclerozei. Poti obtine vitamina B6 din cereale integrale, fasole, tofu, cartofi si seminte. sursa: eva.ro
A.T.


antioxidanti 1 beta-caroten 2 licopen 3 luteina 4 quercitina
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1125 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017932 (s)