News Flash:

Ce trebuie sa stii despre uleiul de floarea soarelui

16 Septembrie 2015
796 Vizualizari | 0 Comentarii
Cand dorim sa ne alegem un ulei, trebuie sa tinem cont intotdeuna de doua criterii: continutul echilibrat de Omega 3-Omega 6 si modul de presare.

Pentru un organism de fier, nu trebuie sa evitam grasimile de calitate. Acestea se regasesc indeosebi in peste gras, seminte, oleaginoase, dar si in uleiuri.

Pe langa numeroasele beneficii si intrebuintari, uleiurile se impart in: uleiuri de gatit si uleiuri de salata sau crude, explica petru ziare.com nutritionistul Nela Pricop.

Uleiurile de gatit trebuie alese in functie de punctul de fumigatie. Acesta trebuie sa fie cat mai ridicat, altfel uleiurile se distrug, iar sub actiunea temperaturii inalte, pot degaja produsi toxici sau chiar cangerigeni.

Unul dintre cele mai bune uleiuri pentru prajit esteuleiul de cocos. Acesta are punctul de fumigatie de 230 de grade Celsius, nu are parfum sau gust si nu altereaza in niciun fel gustul alimentelor.

Poate fi folosit foarte bine si in stare cruda, actioneaza ca un anti-bacterian datorita acidului lauric si ajuta la reducerea colesterolului. Sa nu mai vorbim de faptul ca face minuni si la nivelul pielii si al parului, deci il putem folosi atat ca crema de corp ori fata sau masca de par.

Uleiul de palmier este un alt timp de ulei recomandat gatitului la temperaturi ridicate; este stabil si rezista bine la caldura.

Ghee sau untul clarificat este o grasime foarte putin intrebuintata in bucataria romaneasca, find obtinuta in urma procesului de clarifiere a untului. Are un punct de fum de 250 de grade Celsius (in comparatie cu untul - 160-190 grade Celsius).

O regula de aur ar fi sa nu prajiti in ulei presat la rece niciodata!

Pentru gatitul la temperaturi medii, uleiul de masline este cel mai potrivit, avand un punct de fumigatie de 200 de grade Celsius. E foarte important sa nu depasim aceasta temperatura, pentru a nu forma substante cancerigene.

Daca ai lasat acest tip de ulei pe foc si incepe sa fumege, potrivit ar fi sa-l arunci. Pentru a ne bucura de toata magia uleiului de masline, bine ar fi sa-l consumam crud sau sa adaugam o lingurita in mancarea gatita si deja racita.

Pentru a sota legumele, este ideal, cu conditia ca acestea sa ramana crocante si timpul de preparare sa fie minim.

Uleiul de susan este foarte des intalnit in bucataria asitica, avand un punct de fumigatie in jur de 170 de grade Celsius. Pentru a cali usor legumele, astfel incat sa fie usor crocante, putem intrebuinta si acest tip de ulei.

Uleiul de floarea-soarelui ar trebui sa fie folosit doar in stare cruda, in special in salate, in niciun caz la prajit, avand un punct de fumigatie extrem de scazut. In plus, este trecut prin foarte multe procese de rafinare, pierzand o buna parte din propietatile nutritive.

La capitolul uleiuri de salate, avem o gama destul de larga (uleiul de masline presat la rece, uleiul de in, uleiul de canepa, uleiul de migdale, uleiul de samburi de struguri, uleiul de floarea-soarelui, uleiul de avocado) si cu efecte minunate asupra intregului organism. In schimb, trebuie sa fim destul de atenti la cantitatea folosita; se recomanda adaugarea unei singure lingurite de ulei intr-o salata.

Aceste uleiuri sunt sensibile la caldura, asa ca nu le folosim niciodata la gatitul termic, pentru ca ne pot face mai mult rau decat bine.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0924 (s) | 36 queries | Mysql time :0.019109 (s)