News Flash:

Cele mai importante 8 sfaturi pentru slabit sanatos care chiar functioneaza

24 Mai 2018
436 Vizualizari | 0 Comentarii
s604x0 5 trucuri pentru slabit sanatos fara infometare 1

Un plic de ceai care promite minuni sau renuntarea la alimentele tale preferate s-au dovedit a nu fi tocmai reteta succesului pentru toata lumea. Uneori, cele mai simple sfaturi pe care ar trebui sa le urmam ca sa slabim sunt date uitarii, in timp ce preferam sa ne amagim cu diete restrictive care genereaza mai mult stres si frustrare. Toti nutritionistii sunt de acord ca aceste sfaturi te ajuta sa slabesti pentru totdeauna, fara sa iti distrugi sanatatea urmand tot felul de diete. Iata care sunt cele mai importante 15 sfaturi despre slabit pe care merita sa le retii:

1. Nu te limita la cateva alimente, ci adopta un meniu diversificat. Cine zice ca trebuie sa renunti la alimentele tale preferate? Stii si tu ca daca acestea sunt hipercalorice, nu le vei consuma zilnic, ci doar ocazional cand nu mai poti de pofta. Insa, tocmai acest lucru te va ajuta sa ramai apoi la un plan alimetar sanatos, dar fara frustrarea ca ai exclus foarte multe alimnete din meniul tau. Specialistii sunt de parere ca este mai bine sa mai adaugi cate ceva in farfurie ca sa nu para saracacioasa, iar cele mai bune optiuni sunt mai multe legume sau cateva nuci/seminte pentru un plus de grasimi sanatoase care confera satietate. ”Daca te vei concentra mai mult pe ceea ce ar fi bine sa adaugi in meniul tau ca sa fie sanatos (cum ar sa adaugi o salata pe langa feliile de pizza la care poftesti) in loc sa iti bati capul cu ceea ce trebuie sa excluzi vei avea mai multe sanse sa slabesti pentru ca nu urmezi o dieta care adauga mai mult stres in viata ta”,explica nutritionistul Rebecca Scritchfield pentru publicatia BrightSide.me 

2. Cantitatea, calitatea si portiile consumate sunt cele mai importante aspecte. Poti sa mananci terci de ovaz cu nemiluita, daca il faci cu unt si zahar si il consumi in cantitati exagerate, pentru ca acest lucru nu te va ajuta la slabit. Stii ca terciul de ovaz e sanatos, dar conteaza cum il prepari, ce ii adaugi si in ce cantitati il mananci. Altfel, el se poate transforma intr-un dezastru pentru silueta si sanatate. O portie de paine inseamna o felie cat palma ta, o portie de carne inseamna jumatate de palma (fara degete), o portie de legume ar fi cat pumnul tau, iar o portie de grasimi trebuie sa nu depaseasca ca dimensiune varful degetului mare. 
 
3. Nu schimba obiceiurile alimentare dupa ce ai slabit. Ideea este sa iti formezi obiceiuri sanatoase care pot sa fie urmate cu usurinta pentru tot restul vietii, nicidecum sa te concentrezi doar pe excluderea unor alimente o perioada de vreme, urmand ca apoi sa le introduci in meniul zilnic. 

4. Nu ignora importanta somnului. Nu taia niciodata din programul de somn ca sa stai mai mult in oras sau sa petreci mai mult timp la sala. ”Daca dormi mai putin de 7 ore pe noapte creste nivelul hormonului foamei numit grelina si scade nivelul hormonului care da satietate numit leptina. Lipsa somnului favorizeaza alegerea unor alimente nesanatoase si isi va fi mai greu sa rezisti tentatiilor culinare pe parcursul zilei. Un alt lucru care se intampla daca dormi putin este legat de cresterea nivelului de cortizol, lucru care te face sa mananci in exces”, explica un alt medic pentru publicatia citata. 

5. Nu tii dieta ca sa arati bine, ci ca sa te simti bine. O dieta buna este aceea care te ajuta sa iti schimbi complet stilul de viata, sa te faca sa te simti bine si sa iti fie usor sa ramai la acele obiceiuri sanatoase. De obicei, dieta este asociata numai cu slabitul, insa e trebuie privita ca o schimbare sanatoasa in viata ta care iti va aduce multe beneficii si la care sa ramai pentru totdeauna. Ca sa slabesti pentru totdeauna trebuie sa iti schimbi stilul de viata, iar acesta implica alegerile alimentare pe care le faci, modul in care prepari hrana si regularitatea cu care alegi sa faci sport pentru sanatatea corpului. 

6. Nu te mai stresa cu numaratul caloriilor. Este vremea sa incetezi sa te torturezi calculand zilnic calorii. Acest obicei nu functioneaza pe termen lung si este deosebit de obositor, deoarece nu toate caloriile sunt identice, dupa cum explica un medic citat de NBCNews.com ”Caloriile dintr-o negresa nu sunt aceleasi cu caloriile dintr-o varza si nu genereaza acelasi raspuns in corp. Dar noi le calculam la fel, ceea ce este complet gresit. Totul tine de modul in care reactioneaza sistemul nostru hormonal la aceste calorii. Iar raspunsul este complet diferit, in functie de alimentele pe care le consumam”, explica dr.
Jason Fung. 

Prin urmare, nu calcularea caloriilor si reducerea lor te poate ajuta sa slabesti si sa te mentii la greutatea normala, ci atentia acordata alegerilor alimentare pe care le faci. Nu toate caloriile sunt la fel, prin urmare este mult mai important sa ai un plan alimentar simplu cu alimente integrale si proaspete, evitand tot ceea ce este procesat. Acesta plan va functiona pe termen lung, avand grija si de silueta, dar si de sanatatea ta!
 
7. Gustarile nu trebuie omise daca tii dieta. Orice gustare bogata in proteine este excelenta intre mesele principale. Multa lume se fereste de gustarile dintre mese ca sa nu distruga dieta. Insa, o gustare servita atunci cand iti este foame si aleasa corect poate sa te impiedice sa faci alegeri hipercalorice la masa principala, deoarece vei potoli senzatia de foame. ”Recomand nucile, semintele, fructele, iaurtul simplu, cateva feliute de branza, popcornul simplu sau batoanele dietetice de cereale integrale”, spune un alt specialist. 

8. Nu toate grasimile ingrasa. Nu trebuie sa faci niciodata greseala de a exclude complet grasimile din alimetatia ta. Este evident ca acestea contin calorii, insa cand acestea vin din grasimile sanatoase care sunt esentiale pentru corp nu te vor ingrasa. Alege avocado, peste, nuci, seminte, ulei de masline extravirgin, lactate de calitate, insa nu exagera cu cantitatile consumate! ”Grasimile sunt digerate mai lent decat carbohidratii si proteinele, lucru care ajuta enorm de mult la mentinerea senzatiei de satietate. Lactatele integrale, oleaginoasele si grasimile din surse vegetale ajuta la slabit, nicidecum nu iti pun piedica sa scapi de kilogramele in plus”,explica nutritionistul Eliza Savage. sursa: eva.ro

Distribuie:  
Loading...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1163 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019857 (s)