News Flash:

Cinci reguli de respectat pentru un post sanatos

14 Noiembrie 2018
173 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6485 RON (-0.0120)
USD: 4.0861 RON (-0.0259)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
s604x0 mancare de post

Perioada postului este una a purificarii trupului si a spiritului, insa din punct de vedere nutritional lucrurile nu stau chiar atat de simplu. Mai ales in contextul unei vieti aglomerate de probleme, responsabilitati si stress, poate parea destul de complicat sa ai si un regim alimentar corect in timpul postului.

Sunt cateva reguli simple care ne ajuta sa stim ce alimente trebuie sa consumam in post pentru a ne asigura ca mancam alimente hranitoare si totodata chiar ne detoxifiem organismul.

Prima regula se refera la asigurarea aportului de proteine in post si totodata, reusim sa le asociem corect astfel incat sa asiguram organismului profilul complet de aminoacizi esentiali – elemente pe care nu le putem sintetiza ci trebuie sa le aducem prin aport alimentar. Pentru aceasta nu este nevoie sa urmam un plan strict de combinare a alimentelor, ci sa adoptam o dieta diversificata si cat mai bogata in alimente naturale. Pentru a acoperi necesarul zilnic de proteine, trebuie sa consumam in post linte, naut, mazare, tofu si tempeh, migdale si nuci, spanac si broccoli, orez integral, quinoa si cereale integrale neprocesate – ovaz, secara precum si mei, hrisca, amaranth. Proteine mai gasim si in derivatele acestor produse – lapte de soia, de migdale etc, noteaza Cori Gramescu pe site-ul sau, cori.ro.

A doua regula se refera la consumul ridicat de legume – aceasta ar trebui sa reprezinte baza alimentatiei in post si nu numai , pentru ca au o densitate caloric mica, adica la un volum mare aduc putine calorii si o densitate nutritionala mare, adica la un volum mic aduc multi nutrienti – in special vitamine, enzime si minerale. Pentru a nu ridica probleme mari de digestie ar trebui ca la inceput sa consumam deopotriva legume crude si preparate termic, pentru ca aportul ridicat de fibre poate cauza la inceput o usoara senzatie de balonare. De asemenea, este important sa alegem legume din surse verificate, in care exista si se aplica norme stricte de control al pesticidelor – tarile din UE sunt intotdeauna o alegere mai buna pentru sanatate. In aceasta grupa ar trebui sa se regaseasca legumele fibroase – morcov, telina, pastarnac, patrunjel, ridichi, sfecla, gulii, napi, cartofi dulci, precum si ardei, rosii, pentru salate, legume verzi – urzici, untisor, loboda, macris, leurda, spanac, broccoli precum si alte legume – ciuperci, praz, sparanghel etc.

A treia regula se refera la o serie de alimente care ar trebui scoase din alimentatia de post – este vorba despre produsele ultra-procesate de post, cum sunt unele pate-uri de soia, crenvusti de soia, cascavalul vegetal si alte asemenea. E de ajuns sa cititi etichetele acestor produse, pentru a vedea ce aport de aditivi alimentari au. Se pot inlocui cu succes cu pate-uri de nuci cu linte, hummus, pate de caju cu condimente sau branza de caju si nuci, care se prepara foarte usor acasa.

A patra regula se refera la numarul de mese si organizarea zilnica a activitatii. Trebuie sa mancam 3 mese principale si 1-3 gustari, pentru a preveni aparitia senzatiei de foame. Ideal este sa consumam cerealele integrale – si includem aici nu doar cerealele ca atare ci si derivatele – painea, pestele in prima parte a zilei , la micul dejun si pranz. Iar pentru cina si gustarea de seara sa consumam legume, nuci si seminte si eventual o portie de lapte de soia/migdale. Tot in prima parte a zilei ar trebui sa conumam si fructele de sezon – dar trebuie sa tinem cont ca ele ar trebui consumate singure, ca o masa de sine statatoare, la 1.5 ore distanta de mesele principale.

A cincea si ultima regula se refera la hidratare – e foarte important sa bem cel putin 2 litri de apa pe zi, pentru a reduce riscul de tulburari ale tranzitului digestiv. Aportul crescut de fibre e foarte sanatos pentru organism, dar o crestere brusca poate cauza pe termen scurt constipatie, mai ales daca nu bem suficienta apa. Ar trebui evitate sucurile, cafeaua in exces si ceaiurile laxative.

In perioada postului se pot consuma si unele alimente cu proprietati nutritive mai concentrate, cum ar fi proteina de canepa sau de mazare, pudra de chlorella si spirulina, uleiul de cocos sau de silimarina, germenii de broccoli sau de ridiche neagra pentru a accelera procesul de detoxifiere si regenerare a organismului, dar aceste ingrediente active trebuie introduse cu masura in alimentatie si ar trebui sa o facem la indicatia unui specialist – medic sau nutritionsit, pentru ca pot influenta anumite boli si afectiuni preexistente.

In aceasta perioada e indicat sa faceti miscare, pe cat posibil dupa un program regulat si constant si sa incercati, acolo unde se poate, sa petreceti cat mai mult timp in aer liber, pentru a limita efectele asteniei de primavara. Nu uitati ca postul este si o perioada a linistirii spirituale, asa ca trebuie sa acordam o atentie deosebita si introspectiei, gasirii linistii sufletesti si purificarii spirituale, fiecare abordand calea pe care o crede de cuviinta. 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1164 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019576 (s)