joi, 28 martie, 2024

ATENTIE MARE! Teapa golaneasca la unul dintre cele mai tari magazine de haine ! Protectia Consumatorului a intrat deja pe fir!

Distribuie:

Publicat:

Cand au intrat în acest celebru magazin iesean, inspectorii de la Protectia Consumatorului si-au pus mâinile în cap • Nu au iesit de acolo, decât dupa ce au prescris o amenda si au dispus suspendarea activitatii unui atelier de reparatii pâna la remedierea problemelor • Reprezentantii de la Casa Teo SRL au contestat sanctiunea în instanta de judecata, dar au pierdut pe toate fronturile • Judecatorii sustin ca este necesara sanctionarea lor pentru a preveni producerea unor situatii similare • Clientii nu erau informati corect despre pretul manoperelor efectuate si despre durata lor

Pe pagina lor de internet se lauda ca au început activitatea în Iasi din anul 1993 si ca fac lucruri de calitate. Într-adevar, multi dintre clientii acestei firme sustin ca au cumparat de acolo lucruri de calitate si ca este o firma cât se poate de serioasa. În schimb, au existat si situatii în care clientii s-au simtit pacaliti si au apelat la ajutorul autoritatilor pentru a interveni.

Este vorba despre SC Casa Teo SRL, o firma care are magazine în zona centrala a Iasului, inclusiv în mall-ul din Tudor Vladimirescu. Produce în principal haine de piele pentru barbati si pentru femei. Ultimul scandal în care a fost implicata aceasta firma s-a terminat cu putin timp în urma la instantele iesene.

Judecatorii au constatat printr-o decizie definitiva ca aceasta firma a încalcat drepturile consumatorilor si ca a avut o practica nelegala în ceea ce priveste informarea clientilor cu privire la pretul corect al produselor si serviciilor oferite.

De unde a pornit totul

Toata povestea a pornit de la un client care a facut sesizare la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJOC) Iasi sustinând ca nu a fost informat corect cu privire la pretul unei lucrari de schimbare a captuselii unei haine de piele.

Respectiva piesa de vestimentatie a fost cumparata din magazinul situat în mall-ul din Tudor Vladimirescu si a fost lasata acolo pentru a fi schimbata captuseala pe data de 17 februarie 2016. Angajatii magazinului i-au spus sa lase haina acolo si ca va fi sunat sa vina sa o ia când va fi gata. Nu i-au comunicat absolut nimic despre pretul acestei manopere, despre care clientul ar fi putut crede ca este inclus în pretul hainei.

De asemenea, nu i-au dat detalii despre locul în care urmeaza sa fie efectuata schimbarea captuselii. Inspectorii de la OJPC au venit acolo pe data de 21 martie 2016 si au constatat deficiente în ceea ce priveste respectarea art. 20 alin. 4 din OG nr. 21/1992 : "vânzatorii si prestatorii de servicii trebuie sa informeze consumatorii despre pretul final al produsului sau despre tariful serviciului prestat, pe care îl suporta consumatorul, care sa cuprinda toate costurile, inclusiv taxa pe valoarea adaugata si toate costurile suplimentare, si sa le ofere acestora toate informatiile si documentele tehnice, dupa caz, care trebuie sa însoteasca produsul sau serviciul". Astfel, au stabilit amenda minima pentru aceasta abatere, respectiv 1000 lei si au suspendat activitatea atelierului de reparatii.

Reprezentantii magazinului sustin ca inspectorii au comis un abuz

Reprezentantii de la Casa Teo SRL s-au aratat foarte deranjati de sanctiunea primita si au sustinut ca demersul inspectorilor de la Protectia Consumatorului este unul abuziv. Astfel, au contestat procesul verbal de contraventie la instanta de judecata. Au pierdut procesul.

"În speta, reiese ca agentul a constatat prin procesul verbal cu propriile simturi în urma controlului efectuat, existenta unor fapte negative, iar petenta avea obligatia de a dovedi faptele pozitive contrare si anume, informarea corecta si completa a consumatorului si emiterea documentelor (bon de comanda) prevazute de lege", au precizat judecatorii.

"În acest context, instanta nu va da relevanta aspectelor invocate de petenta, in sensul ca aceste obligatii puteau fi aduse la indeplinire doar la sediul societatii, acolo unde se afla si atelierul de reparatii, iar nu si in magazin, prezumând ca acesta are forta probanta deplina cu privire la existenta faptei si vinovatia petentei, mai ales ca nu s-a dovedit reaua credinta a agentului investit cu autoritatea de a constata faptele contraventionale reglementate si sanctionate prin OG nr.21/1992, republicata si modificata sau existenta vreunui abuz în exercitarea atributiilor ce-i revin", au completat magistratii.

"Nefiind asadar probata în speta de petenta, o alta situatie de fapt decât cea constatata prin procesul verbal va respinge plângerea dedusa judecatii în dosarul cauzei, fiind în mod evident neintemeiata si, implicit, va mentine procesul verbal de contraventie, mai ales ca acesteia i-a fost aplicat minimul amenzii prevazut de lege pentru încalcarea prev. art. 26 alin.2 din textul normativ incriminator, sanctiune dozata în mod corespunzator pentru a-i atrage atentia pe viitor acesteia asupra obligatiilor ce-i revin în situatii similare”, se mai arata în hotarâre.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img