sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Comisia Europeana scade normele de poluare la motoarele Diesel

Distribuie:

Publicat:

Comisia Europeana va face schimbari in ceea ce priveste normele de poluare, in special dupa cerintele ridicate in fata motoarelor diesel, in pofida unei petitii lansata de 20 de orase europene si semnata de 125.000 de cetateni ai UE. Comisia va publica zilele urmatoare in Jurnalul Uniunii Europene o decizie controversata pe tema emisiilor poluante. Impreuna cu statele membre, Comisia Europeana a aprobat in octombrie 2015 relaxarea standardelor privind emisiile de oxizi de azot. Dupa scandalul pe tema emisiilor poluante in care a fost implicat Volkswagen, s-a dovedit ca multi alti producatori nu respectau standardele.

Cresterea emisiilor este larg contestata de ONG si populatie, fiind astfel dovedite preocuparile publicului pe aceasta tema. ”Poluarea este unul dintre subiectele care ingrijoreaza cu adevarat populatia. Trebuie sa facem progrese”, spune Anne Hidalgo, primarul Parisului. Impreuna cu alti 19 primari, Hidalgo are de gand sa atace deciziile CE, cat de curand acestea vor intra in aplicare. Pentru a fi acceptata o astfel de plangere de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) aceste orase trebuie sa demonstreze ca sunt direct afectate, ca entiati legale, a explicat o sursa a CJUE.

Comisia se afla insa intr-o pozitie delicata, noteaza Euractiv.com. Pe de o parte amendeaza statele membre al caror aer nu se ridica la standardele cerute. In iunie 2015 CE a lansat o procedura de infrigement impotriva Frantei dupa ce s-a descoperit ca in 19 orase concentratiile de oxizi de azot erau peste limitele admise. A fost stabilit anul 2020 pentru remedierea situatiei, cu exceptia Parisului si a Grenoble unde termenul acordat a fost mai generos. Nu doar Franta este in aceasta situatie. Dispute ale Comisiei cu statele membre se inregistreaza si in situatia Portugaliei, Italiei, Spaniei, Marii Britanii sau Germaniei. Pe de alta parte insa, CE a acceptat o crestere a limitelor in care producatorii auto trebuie sa se incadreze cu emisiile poluante, noteaza Euractiv.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img