vineri, 29 martie, 2024

Companiile din tehnologie, mass media si divertisment si telecomunicatii nu planuiesc fuziuni si achizitii in 2019

Distribuie:

Publicat:

După o activitate intensă consemnată în 2018, doar 42% dintre companiile din tehnologie, mass media și divertisment și telecomunicații (TMT) intenționează să programeze fuziuni și achiziții (M&A), în următoarele 12 luni, conform studiului EY Global Capital Confidence Barometer (CCB), potrivit mediafax.

 

„Intențiile de materializare a tranzacțiilor pe termen scurt sunt cele mai numeroase în rândul companiilor cu venituri mai mari de 1 miliard de dolari (65% dintre respondenți spun că planifică o achiziție pentru următoarele 12 luni), care de obicei își permit să aloce mai multe resurse pentru activitatea de fuziuni și achiziții, decât companiile cu venituri mai mici de 1 miliard de dolari (23%)”, menționează raportul bianual care implică peste 2.600 de executivi din sectoarele menționate, din 45 de țări.

Schimbările rapide în domeniul reglementărilor și de la nivel politic determină unele companii să-și suspende intențiile de tranzacționare, să re-evalueze impactul și să își intensifice eforturile de lobby. Ca atare, 49% dintre executivi au declarat că intervențiile guvernamentale sau de reglementare, revizuirile concurențiale sau antitrust, creșterea nivelului de protecționism și constrângerile din politicile comerciale au reprezentat principalele cauze care au dus la eșuarea tranzacțiilor.

De asemenea, studiul arată că executivii știu să-și impună disciplina de a abandona anumite tranzacții, atunci când condițiile dificile demonstrează că acestea nu mai au sens.

O pondere de 96% dintre respondenți au afirmat că au anulat sau nu au ajuns să încheie o tranzacție în ultimele 12 luni – procent în creștere față de 76% consemnat în precedentul studiu EY.

„Intensificarea procesului de inovare și creșterea cererii tot mai specializate determină continuarea marilor tranzacții cu potențial ridicat de tranformare a industriei, în pofida apetitului scăzut pentru achiziții la nivel global – 40% dintre executivii din tehnologie spun că intenționează să facă achiziții în următoarele 12 luni. Deși volumul tranzacțiilor a fost ușor mai scăzut, valoarea totală a tranzacțiilor înregistrate până la sfârșitul anului 2018 a crescut cu 42%, față de perioada similară din 2017”, au subliniat reprezentanții EY.

Având în vedere faptul că indicatorii economici majori sunt stabili sau chiar în curs de îmbunătățire, că interesul fondurilor private de investiții (PE) pentru companiile de tehnologie se menține la cote ridicate, iar cumpărătorii trans-sectoriali caută să dobândească avantaje competitive prin achiziționarea de active în tehnologie, tranzacțiile din sector au toate condițiile să se mențină la ritmul actual.

„Se estimează că nivelul ridicat de fuziuni și achiziții în sectorul mass media și divertisment va continua, în condițiile în care 100% dintre respondenți se așteaptă ca mediul tranzacțional să se îmbunătățească sau să rămână stabil pentru următoarele 12 luni. Acest entuziasm are la bază încrederea executivilor în câștigurile corporative, disponibilitatea creditelor și creșterea valorii acțiunilor proprii – 95% dintre cei chestionați afirmând că acestea se vor îmbunătăți sau se vor menține la același nivel în 2019”, au apreciat realizatorii studiului CCB.

Cu toate acestea, constrângerile impuse de politicile sectoriale și concurențiale îi determină pe unii dintre executivii din mass-media și divertisment să renunțe la anumite tranzacții. Majoritatea dintre cei chestionați în cadrul studiului (94%) au anulat sau au eșuat în finalizarea unei tranzacții anul trecut. În aproape jumătate din aceste cazuri (48%), principalele cauze ale eșecului au fost constrângerile impuse de măsurile de reglementare, de politicile sectoriale și de cele antitrust.

„Fuziunile și achizițiile rămân o strategie centrală pentru companiile de mass media și divertisment, în special pentru cele mijlocii și mari, deoarece acestea caută să se doteze cât mai bine cu conținut, talente și capabilități. Ne așteptăm ca ritmul intens al tranzacțiilor să continue, deși acum mai există doar condiții limitate de creștere”, a declarat Will Fisher, șeful departamentului global EY de consultanță în tranzacții în sectorul mass media și divertisment.

Executivii din telecomunicații se confruntă cu o concurență în creștere pentru atingerea obiectivelor de achiziții pe fondul îmbunătățirii perspectivelor pentru fuziuni și achiziții. Dintre cei intervievați, 74% spun că se așteaptă la o creștere a concurenței în următoarele 12 luni, determinată, în primul rând, de apetitul pentru active de infrastructură al fondurilor private de investiții și al fondurilor de investiții corporative.

Perspectiva pentru fuziuni și achiziții în acest sector se va îmbunătăți, consideră 76% dintre executivii chestionați. Cu toate acestea, constrângerile impuse de măsurile de reglementare vor continua să reprezinte provocări pentru încheierea de tranzacții, 47% dintre respondenți considerându-le drept cea mai mare amenințare.

Acesta este cel de-al 19-lea CCB bianual din serie, care a început în noiembrie 2009. Respondenții pentru cea de-a 19-a ediție a raportului au fost chestionați în perioada august-septembrie 2018, iar aceștia reprezintă 14 sectoare de activitate.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img