sâmbătă, 20 aprilie, 2024

Cum recunosti un produs fals sau de o calitate indoielnica

Distribuie:

Publicat:

In multe cazuri, produsul fals imita atat de bine originalul, incat doar niste specialisti isi pot da seama. Totusi, exista anumite semne si caracteristici care dau de gol un aliment contrafacut si anume:

pretul, care este cu pana la 50% mai mic decat al produsului original;

locatia de comercializare: tarabe, buticuri de cartier, bacanii;

ambalajul este de proasta calitate, iar calitatea textului imprimat pe ambalaj lasa si el de dorit din cauza cernelurilor de calitate inferioara;

informatiile de pe ambalaj sunt incomplete ( adresa producatorului este inlocuita de o casuta postala sau o abreviere, compozitia este incomplet redata) sau gresit tiparite ( litere inversate si denumiri traduse gresit).

Mesajele ademenitoare – proba adevarului!

Ca si consumator, esti bombardat cu zeci de mesaje comerciale in fiecare zi. La rafturile hipermarketurilor esti atrasa de diverse produse: iaurturi de crestere, iaurturi pentru usurarea digestiei, cicolata "plina" cu lapte, ciocolata pentru memorie, snaksuri cu vitamine… si lista poate continua.

Atentie la cascavalul contrafacut

Toate aceste produse joaca o carte a sanatatii insa mesajele sunt la limita legii. Din punct de vedere legal, intr-o reclama, producatorului ii este interzis sa specifice ce efecte extraordinare ar putea avea un anumit produs asupra sanatatii, atat timp cat acest efect nu este dovedit si stabilit oficial. Bineinteles, proba este greu de realizat, de teama rezultatelor total paralele cu reclama. Daca esti mama, situatia este si mai complicata deoarece copiii sunt tinta marilor producatori, care mizeaza pe curiozitatea si inocenta micutilor dar si pe dorinta parintilor de a le oferi copiilor tot ceea ce isi doresc. Mai mult decat atat multe produse, insa nu toate dintr-o anumita categorie, contin mesaje ademenitoare si total lipsite de adevar, precum: "recomandat de pediatri", "intareste rezistenta organismului", "ajuta la cresterea puterii de concentrare". 

Iata un exemplu, direct de pe ambalajul unui otet de mere cu miere: "gratie vitaminelor si componentelor biotic active din compozitia sa are reale proprietati terapeutice in combaterea starilor febrile ale gripei, a bolilor de rinichi, in cura de slabire si ajuta la fortifierea organismului". Un astfel de mesaj este greu de interpretat si mai ales, greu de dovedit, asadar poate fi un mesaj mincinos.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img