News Flash:

Cum sa dormi mai bine noaptea: 8 sfaturi care-ti vor aduce un somn minunat

2 Mai 2016
765 Vizualizari | 0 Comentarii
Un somn bun iti ofera energie pentru a doua zi, dar in acelasi timp iti reduce si riscurile de a te imbolnavi. Tocmai de aceea este bine sa respectam cu strictete programul de dormit.

Exista insa si persoane care orice ar face nu se pot odihni corespunzator. Pentru a veni in ajutorul lor, jurnalistii de la The Telegraph au publicat o serie de opt sfaturi, dupa ce au consultat mai multi experti.

1. Stabileste-ti un numar de ore pe care sa le dormi - Pentru a avea un somn minunat, e important sa stii care e durata ce te face sa te simti cel mai bine. Tocmai de aceea este bine sa-ti stabilesti un numar fix de ore pe care sa le dormi, in general intre si 6 si 9 ore pe seara.

2. Stabileste-ti o rutina - Culca-te aproximativ la aceeasi ora in fiecare zi, chiar si in week-end. Daca te abati de la acest principiu, iti va fi dificil sa adormi in seara urmatoare.

3. Nu manca inainte sa te culci - Incearca sa eviti sa mananci cu trei ore inaintea somnului intrucat sistemul tau digestiv iti va da peste cap planurile de a adormi. Daca ai un organism mai sensibil, nu este insa bine nici sa te culci flamand. In acest caz se recomanda o gustare mica, precum bananele sau nucile. Laptele cald si mierea sunt si ele recomandate.

4. Ai grija ce bei - Cafeaua si alcoolul iti pot afecta calitatea somnului. Chiar si o cafea bauta dupa-amiaza se poate resimti seara. Pe de alta parte, un pahar de vin ne poate trimite mai devreme la culcare, insa nu vom avea un somn de calitate.

5. Stinge laptopul si tableta - Luminile produse de cele doua iti fac creierul sa creada ca inca este zi, iar asta iti va perturba somnul.

6. Relaxeaza-te - Pare usor la prima vedere, dar nu este deloc asa. Si am simtit-o cu totii pe propria piele. Incearca sa eviti totusi, cu cateva ore inaintea orei de somn, situatiile ce-ti pot provoca stres. Un ceai sau o baie fierbinte pot fi un remediu, in timp ce o discutie telefonica aprinsa, un film de groaza sau plata unor facturi pot avea efecte adverse. De asemenea, asigura-te ca temperatura din camera ta este la o temperatura corecta (nici sa nu fie prea cald nu este bine), iar asternuturile sunt confortabile.

7. Hidrateaza-te - Lipsa de hidratare este principala cauza a somnului "gol" - acel sentiment pe care il avem cand, desi dormim mult, ne trezim obositi. Inainte sa te culci consuma suficiente lichide incat sa nu te trezesti insetat.

8. Mergi la doctor - Daca toate sfaturile de mai sus nu-ti vor fi de folos, cel mai indicat este sa mergi la un doctor pentru a afla daca ai o probleme medicala.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0979 (s) | 25 queries | Mysql time :0.012839 (s)