News Flash:

Cum sa tineti sub control poftele alimentare din timpul noptii

6 Martie 2014
1392 Vizualizari | 0 Comentarii
Poftele alimentare din timpul noptii sunt o cauza frecventa a ingrasarii, deci un dusman atroce pentru sanatate.

Deseori, dorinta aprinsa de a consuma o gustare dulce sau bogata in grasimi intre cina si ora de culcare vine pe fondul unui regim alimentar dezechilibrat sau al unui tumult emotional controlat in mod eronat prin mancare.

Medicii nutritionisti recomanda o serie de strategii prin care sa eliminati poftele alimentare din timpul noptii, astfel incat sa preveniti probleme de sanatate precum obezitatea, diabetul si depresia.

Mancatul la ore tarzii poate avea atat cauze fiziologice, cat si cauze psihologice. Asadar, poftele alimentare de seara apar fie din pricina dietei zilnice necorespunzatoare (saraca in nutrienti de calitate), fie din cauza unor dezechilibre hormonale sau de natura psihica. Deseori, apetitul greu de controlat pentru anumite alimente indica nevoi specifice ale organismului (de pilda, pofta de dulciuri poate inseamna o carenta in crom, carbon, fosfor, sulf si triptofan).

Multi oameni mananca pe fond emotional in timpul noptii, incercand sa compenseze o nemultumire personala prin satisfacerea placerii de a consuma gustari nesanatoase. Urmatoarele sfaturi va ajuta sa eliminati factorii interni si externi care va predispun mancatului inainte de culcare si sa scapati astfel de poftele alimentare nocturne, care va pun pericol sanatatea.

Necesitatea de a manca tarziu in noapte poate fi provocata de un dezechilibru in nivelul hormonilor care regleaza apetitul alimentar

- Insulina. Acest hormon important are rolul de a procesa zaharul provenit din alimente. Cand nivelul insulinei atinge un prag superior critic si apoi scade brusc (in general dupa ce consumati dulciuri sau alte produse bogate in carbohidrati simpli), se instaleaza senzatia de foame.
- Leptina. Numita si frana poftei de mancare, leptina transmite creierului informatia ca organismul nu mai are nevoie de hrana. Cand consumati alimente procesate sau bogate in zahar, acest hormon nu isi mai indeplineste functia, intrucat creierul dezvolta o asa-zisa rezistenta la leptina.
- Grelina. Acesta este un hormon peptidic secretat de sistemul gastric, menit sa stimuleze apetitul alimentar atunci cand stomacul este gol.
- Peptida YY. Produs la nivelul intestinului subtire, acest hormon ajuta la reducerea apetitului alimentar si limitarea aportului de hrana.

Mentinerea echilibrului intre acesti patru hormoni esentiali pentru reglarea apetitului alimentar este cheia prevenirii poftelor alimentare periculoase. Iata cum reusiti acest lucru

Gasiti metode alternative de eliberare a stresului

In cazul in care obisnuiti sa mancati seara pe fond nervos, chiar inainte de culcare sau in mijlocul noptii, aveti nevoie de adoptarea unei noi strategii de eliberare a stresului, care sa nu includa consumul de alimente.

In loc sa va cautati confortul emotional intr-o prajitura, incepeti o activitate care va face placere (cititul, o baie fierbinte, vizionarea unui film bun etc.) sau puneti in practica o metoda eficienta de combatare a stresului (tehnici de respiratie sau yoga). Odata ce va redirectionati atentia catre o alta zona de interes, veti scapa si de poftele alimentare de seara.

Transformati somnul intr-o prioritate

Regula este simpla daca noaptea nu dormiti, veti ravni la carbohidrati si zahar. Motivul este acela ca, odata privat de somn, organismul incepe sa produca mai multa grelina (hormonul care stimuleaza apetitul) si mai putina peptina YY (hormonul care induce satietatea). Incercati sa respectati un program regulat de somn, de minimum 7-8 ore pe noapte, astfel incat sa nu va confruntati cu tulburari de apetit.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1005 (s) | 25 queries | Mysql time :0.013345 (s)