vineri, 29 martie, 2024

De ce locuitorii Bucurestiului se impotriveau tramvaielor electrice! Motivul banal pentru care acestia nu il doreau

Distribuie:

Publicat:

Tramvaiul tras de cai a aparut in Bucuresti in anul 1872 si a fost o adevarata bucurie pentru zeci de mii de romani. Primul tramvai – cunoscuta linie 1 de tramvai – ii plimba de bucuresteni pe actuala Cale a Victoriei si pe Calea Mosilor. Pe data de 9 decembrie 1894, in timpul mandatului primarului Nicolae Filipescu, si-a facut aparitia primul tramvai electric, un lucru neobisnuit pentru romanii care abia se invatasera cu tramvaiul tras de cai. Cum se impotriveau romanii aparitiei tramvaiului electric? Primul argument consta in faptul ca Romania era o tara preponderent agricola. Astfel, se vorbea despre caii care trageau vagoanele si aveau nevoie de fan, ovaz si orz pentru hrana. Conform celor care se opuneau, fara cai, fanul nu mai era cosit si ogoarele cultivate cu orz si ovaz ar fi ramas pustii. Totusi. nimeni nu-si punea problema ca tramvaiul electric ar fi inlocuit doar cateva mii de cai (2-3 mii, mai exact).

Vatman de tramvai, gest emotionant in Statia Filarmonica: "Am luat-o in brate si am urcat-o. Putea sa fie mama mea, cum sa nu o ajut?!"

Un alt argument la fel de pueril consta in faptul ca tara noastra ar fi avut cei mai buni potcovari din toate tarile vecine. In cazul in care tramvaiul electric lua locul cailor, animalele nu ar mai fi avut nevoie de potcoave si acesti potcovari ar fi plecat in alte tari sa-si castige paine. Si al treilea argument avea legatura cu meseria. Se spunea ca in toate orasele mari si mici din tara sunt mii de producatori de hamuri, biciuri si alte accesorii necesare cailor. Ramasi fara meserie si acestia ar fi trebuit sa-si schimbe ocupatia sau ar fi ramas pe drumuri.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img