vineri, 19 aprilie, 2024

Dependentii de selfie-uri, amenintati de o boala psihica greu de depistat

Distribuie:

Publicat:

Filtrele integrate de aplicatiile Instagram si Snapchat reprezinta noul trend in materie de „selfie” si ofera o serie de standarde nu tocmai realiste ale frumusetii. La aceste concluzii au ajuns cercetatorii Universitatii din Boston, care au publicat un articol despre tulburarea dismorfica corporala, in revista medicala JAMA Facial Plastic Surgery din luna august. Articolul nu reprezinta un studiu, ci mai degraba o analiza, scrie Gandul.info.

Potrivit Business Insider, tulburarea dismorfica corporala este o boala PSIHICA. Oamenii afectati sunt extrem de ingrijorati (fara temei) de aspectul lor fizic si autorii articolului au scris ca Snapchat si Instagram, respectiv filtrele acestor aplicatii, ar putea „altera perceptia utilizatorilor asupra frumusetii”. Ei au scos la iveala un fenomen nou: Dismorfofobia de tip Snapchat.  In aceasta situatie, pacientii care vor o cosmetizare estetica nu isi doresc sa mai arate ca starurile de la Hollywood, ci mai degraba ca propriile versiuni de selfie-uri „filtrate”, cu „buze, ochi mai mari si un nas mai subtire”.

Dismorfofobia de tip Snapchat a fost analizata initial intr-un articol din The Independent, din 2017, unde un chirurg estetician a declarat ca tot mai multe femei vor sa arate ca SELFIE-urile lor nerealiste. „Este un trend alarmant, deoarece aceste fotografii MODIFICATE prezinta deseori o imagine ireala si sterg linia intre realitate si fantezie pentru pacientii respectivi”.

„Este cunoscut faptul ca UNGHIUL si DISTANTA APROPIATA folosite la realizarea selfie-urilor pot distorsiona dimensiunile faciale si duc la nemultumiri. Pacientii ar putea sa-si doreasca OPERATII pentru a arata MAI BINE in fotografiile selfie distribuite pe retelele sociale”. Potrivit Academiei Americane a Specialistilor in Chirurghie Faciala si Reconstructiva, tot mai multi chirurgi au raportat ca pacientii cer operatii estetice pentru a arata mai BINE in selfie-uri.

„Per total, aplicatiile social media, precum Snapchat si Facetune, furnizeaza o noua REALITATE a frumusetii in societatea contemporana”, au scris autorii articolului. „Aceste aplicatii permit unei persoane sa-si modifice aspectul fizic intr-o secunda si sa adopte standarde nerealiste ale frumusetii”. Cercetatorii de la Boston University au mai spus ca aceste filtre contribuie la cresterea gradului anxietatii in privinta aspectului fizic, mai ales in randul tinerilor. „Modelele si actorii au fost retusati pentru a parea perfecti in reviste si reclame, dar oamenii de rand nu aveau acces la asemenea instrumente de infrumusetare… Azi, aplicatiile precum Snapchat si Facetune permit acelasi nivel de perfectiune, accesibil tuturor. Azi, nu doar celebritatile stabilesc standardele frumusetii, ci si colega de la munca, colegul, prietenul etc”.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img