miercuri, 24 aprilie, 2024

Din mana lui s-au nascut bijuteriile Romaniei! Cele sapte minuni ale lui Ceausescu!

Distribuie:

Publicat:

CASA POPORULUI sau Parlamentul Romaniei :

Conform World Records Academy, Palatul Poporului ocupa locul intai in lume in topul celor mai mari cladiri pentru uz civil. De asemenea, este cunoscuta in lume ca fiind cea mai costisitoare si cea mai grea cladire administrativa din lume.

Dupa cutremurul din anul 1977, Nicolae Ceausescu a ordonat ”reconstructia” Bucurestiului. Intre anii 1978-79 a fost lansat un concurs national, care avea ca obiective reconstruirea Bucurestiului. Proiectul a durat 4 ani, si a fost castigat de arhitecta Anca Petrescu, avansata in functie ca arhitect sef.
Acest proiect de reconstruire a Bucurestiului cuprindea o serie de cladiri cum ar fi: Palatul Parlamentului – Casa Republicii, Ministerul Apararii Nationale, Casa Radio, Hotelul Marriott – Casa de Oaspeti, Casa Academiei Romane, Parcul Izvor si Bulevardul Unirii – Victoria Socialismului. In 1989 costurile clädirii erau estimate la 1.75 miliarde dolari, iar in 2006 la 3 miliarde de euro, noteaza a1.ro.

TRANSFAGARASANUL:

Drumul National 7C (DN7C), supranumit Transfagarasan, este unul din cele mai spectaculoase drumuri din Romania, acesta legand regiunea istorica a Munteniei cu Transilvania.

Transfagarasanul (oficial numerotat DN7C) este o cale rutiera de circulatie din Romania, care incepe in comuna Bascov, judetul Arges de langa orasul Pitesti, in directia orasului Curtea de Arges si se termina la intersectia cu drumul DN1 intre Sibiu si Brasov, in apropierea comunei Cartisoara, cu o lungime de 151 km, traversand pe axa nord-sud Muntii Fagaras. Portiunea de la barajul Vidraru pana la Cartisoara traverseaza un teren montan la altitudini mari si a fost construita in perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Pana la construirea barajului si lacului de acumulare Vidraru, in 1965, de-a lungul caruia DN7C se desfasoara pe aproape 20 km, a existat un drum de pamant si o linie de mocanita ce lega comuna Capataneni de vechiul sat Cumpana (astazi acoperit de ape, in apropierea caruia s-a construit actuala cabana Cumpana).

CANALUL DUNARE-MAREA NEAGRA :

Canalul a fost inaugurat pe 26 mai 1984, de catre Nicolae Ceausescu. S-au excavat 294 milioane m3 la canalul principal si alte 87 milioane m3 la ramura nordica, Poarta Alba-Midia Navodari (mai mult cu 25 milioane decat la Canalul Suez si cu 140 milioane decat la Canalul Panama) si s-au turnat 5 milioane m3 de betoane.

METROUL DIN BUCURESTI:
In anul 1908, Dimitrie Leonida isi alegea ca tema a diplomei sale de licenta proiectul constructiei unui metrou in Bucuresti. Primele tentative de a construi un metrou in Bucuresti dateaza din anii 1909 – 1910, cand se negocia cu firma Siemens & Halske din Germania concesionarea construirii liniilor de tramvai.

BARAJUL VIDRARU :
Constructia Barajului Vidraru a inceput in anul 1961 si tot in aceasta perioada s-a lucrat si la Hidrocentrala de pe Arges. Barajul a fost umplut la capacitate abia in luna decembrie 1965. Astfel s-a nascut Lacul de Acumulare Vidraru, asezat intre Muntii Fruntii si Ghitu.

HIDROCENTRALA DE LA PORTILE DE FIER:
Este una din cele mai mari constructii hidrotehnice din Europa si cea mai mare de pe Dunare. Constructia acestei hidrocentrale a inceput la 7 septembrie 1964, in timpul mandatului lui Gheorghe Gheorghiu Dej si a fost finalizata pe 16 mai 1972.

CASA RADIO :
Casa Radio este o cladire neterminata din Bucuresti, situata in apropierea raului Dambovita si a Cotroceniului. Construirea sa a inceput inainte de 22 decembrie 1989 si urma sa gazduiasca Muzeul National de Istorie a Republicii Socialiste Romania.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img