marți, 19 martie, 2024

FOTO-Cum au gasit autoritatile solutii pentru a repara imaginea rusinoasa de la poarta de intrare in UE: gropile din Vama Albita, preluate de CNAIR

Distribuie:

Publicat:

Imaginile cu dezastrul rutier din Vama Albita, devenite virale in mediul online, au grabit autoritatile sa gaseasca solutii pentru reabilitarea infrastructurii rutiere in cel mai mare punct de frontiera de la Estul Romaniei.

Infrastructura rutiera din punctele vamale se afla in subordinea ANAF, iar in cazul de la Vama Albita, autoritatile asteptau de mai bine de un an verdictul pentru accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea celui mai tranzitat punct de frontiera de la granita de est a Romaniei. Fondurile europene au intarziat sa apara, iar soseaua din Vama Albita a devenit un dezastru pentru conducatorii auto. Disperati ca raman cu masinile suspendate in craterele uriase formate in asfalt, soferii au cerut ajutorul autoritatilor vasluiene, care la randul lor au inaintat memorii structurilor centrale.

”Infrastructura rutiera din punctul de trecere Albita este aproape impracticabila, plina de gropi, si e nevoie urgenta de gasirea unei solutii legale, pentru a oferi conditii decente de trafic. Am trimis memorii la Ministerul Finantelor inca din vara anului trecut si asteptam o rezolvare a situatiei”, anunta prefectul de Vaslui, dupa vizita efectuata la Albita. Insusi seful ANAF a fost invitat sa vada dezastrul din vama la inceputul lunii aprilie.

Urmare a demersurilor efectuate, autoritatile au decis sa transfere infrastructura rutiera din Vama Albita din subordinea Directiei Generale a Finantelor Publice Iasi in administrarea Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Potrivit protocolului semnat luni, 16 aprilie 2018, DGRFP Iasi, in calitate de administrator, „transmite spre folosinta, cu titlu gratuit”, CNAIR, o suprafata de 50.142 mp drum, proprietate publica a statului, situata pe raza comunei Dranceni (localitatea Rasesti, judetul Vaslui), aferenta Biroului Vamal de Frontiera Albita, „pentru asigurarea starii de viabilitate a partii carosabile in vederea desfasurarii circulatiei in conditii de siguranta si asigurarea legaturii cu Republica, pana la frontiera cu aceasta”. Protocolul a intrat in vigoare de la data semnarii si este valabil pana la 31 decembrie 2018, perioada pana la care CNAIR se angajeaza sa intreprinda toate demersurile privind reabilitarea partii carosabile aferente punctului vamal.

Citeste mai mult pe: adevarul.ro

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img