News Flash:

Iata care sunt cele mai bune alimente pentru reglarea glandei tiroide

9 August 2019
282 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7789 RON (-0.0011)
USD: 4.4241 RON (+0.0110)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
s604x0 glanda

Daca ati fost diagnosticat cu hipotiroidism, o tiroida hipoactiva sau tiroidita Hashimoto si doriti fie sa nu va ingrasati, sa va mentineti greutatea sau chiar sa slabiti, este foarte important sa intelegeti boala de care suferiti si sa realizati ca de multe ori, in ciuda unui aport caloric moderat sau poate scazut, ati putea sa va ingrasati. Este extrem de frustrant, de aceea tipul si calitatea ingredinetelor in cazul dumneavoastra nu reprezinta un lux, ci o necesitate.

Ingredientele in dieta pacientului cu hipotiroidie pot fi:


1. Fara gluten, al carui inlaturare sau reducere drastica din meniu are rezultate benefice pentru cei cu afectiuni autoimune, cum ar fi tiroidita Hashimoto. In locul graului, sunt recomandate quino, chia, orez integral, orez integral, orez salbatic, hrisca etc. Mare atentie la sosurile de-a gata de pe raft, recomandate pentru prepararea la gratar a carnurilor sau pentru salate ori paste, care contin gluten. Nu trebuie consumate multe mezeluri, unele amestecuri de prafuri de copt si drojdii, stabilizatori, amidon modificat, emulgatori, malt, arome de malt si proteinele vegetale texturate.

2. Fara zahar, dulciuri sau chiar fructe cu indice glicemic ridicat, atat crude cat si uscate. Din pacate, din cauza incetinirii metabolismului bazal in afectiunile insotite de hipotiroidie orice este dulce se asimileaza rapid sub forma de grasime; in plus, pacientii cu Hashimoto au predispozitie catre diabet si se inregistreaza o alterare a metabolizarii glucidelor la acesti pacienti. Cand simtiti nevoia de dulce, este important sa va concentrati asupra produselor alimentare care sunt bogate in vitamina B, lintea, pastele din orez, carnea de pui si curcan, somonul, cartofi copti, spanacul, orezul brun, quinoa, care tin de foame, iar vitamina B ajuta organismul sa produca energie si accelereaza putin metabolismul bazal. 

3. Alegeti legume organice: anghinare, sfecla, gulie, ceapa, patrunjel, ridichi, rubarba, dovlecei, cartofi dulci, dovlecei, telina, spanacul toate sunt dense in nutrienti bogate in acid folic, vitamine, minerale diverse. Totodata, aceste legume sunt bogate in fibre, necesare pentru un tranzit intestinal sanatos, deci pentru evitarea constipatiei, care reprezinta un simptom intalnit la cei cu hipotiroidie.

4. Folositi cat mai multe ierburi si condimente. Exista multe condimente sanatoase, care pot fi consumate alaturi de salatele preferate (iceberg, salata verde, frunze de loboda, spanac tanar, salata rosie, laptuci, nasturel etc). Condimentele permise in dieta pentru hipotiroidism sunt: piper negru, cimbru, marar si patrunjel, busuioc, coriandru, rozmarin, usturoi, chimen, ghimbir, menta, oregano, salvie.

5. Alegeti alimente care contin in mod natural seleniu, zinc si iod pentru sanatatea si stimularea tiroidei. Alimentele bogate in iod ar putea ajuta tiroida sa functioneze corect si stimuleaza producerea de hormoni tiriodieni, necesari metabolismului. Iodul are proprietatea de a preveni scaderea dramatica a hormonilor tiroidieni si reduce efectele bolii. Plantele si animalele marine, algele, fructele de mare si pestii - sunt surse importante de iod. Adresati-va insa medicului inainte de a creste aportul de iod, deoarece consumul necorespunzator de iod poate afecta functia tiroidei, in loc sa o regleze.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1224 (s) | 35 queries | Mysql time :0.039330 (s)