News Flash:

Importanta micului dejun

13 Aprilie 2014
968 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru unele persoane micul-dejun nu exista, altele prefera sa manance un fruct, sa bea o cafea si sa fumeze o tigara. In timp, lipsa acestei mese zilnice poate duce la probleme ale sistemului digestiv. Daca nu aveti timp dimineata sa stati in bucatarie, pregatiti-va de cu seara, spre exemplu, un sandvis cu ton. Ai nevoie doar de o chifla din faina neagra sau integrala, 100-200 de grame de ton ( ideal in apa) si cateva frunze de salata sau orice alte vegetale sau legume care-ti plac. Chifla din faina integrala se sectioneaza, se adauga tonul (se scurge in prealabil), se asaza frunza de salata, restul de legume, apoi se pune cealalta bucata de chifla.

Sandvisul este echilibrat in grasimi mononesaturate, omega 3, proteine si carbohidrati. Painea integrala iti asigura fibre necesare unei digestii usoare, pestele grabeste si el senzatia de satietate si regleaza apetitul, in plus este o sursa excelenta de proteine slabe.

Si daca nu mananci carne deloc, pe aceasta o poti inlocui cu branza saraca in grasimi. Poti opta pentru o branza degresata, fara grasimi sau de capra, care se stie ca este mai buna decat cea de vaca.

Poti incerca o varianta asemanatoare, dar inlocuiesti pestele cu carne de pasare. Poti incerca piept de pui la gratar sau curcan, ambele sunt surse de proteine de calitate. Atentie! Alege pieptul! Are maimulet proteine si este sarac in grasimi.

Asezi pieptul de pasare pe gratar, dupa ce in prealabil l-ai uns cu putin ulei de masline, sare si piper, il intorci de cateva ori pe gratar, apoi, cand s-a rumenit, il iei de pe gratar. Il servesti cu o chifla din paine integrala,frunzede salata verde sau creata si obtii un sandvis de pui delicios si satios.

Cereale cu lapte si fructe

Cerealele integrale sunt iarasi o alegere buna pentru a incepe ziua in forta. Alege cereale integrale, langa care poti servi fructe confiate sau felii de fructe proaspete, seminte, nuci, migdale, fistic, alune etc. Pe acestea le combini cu lapte degresat, cu 1% grasimi.

Aceasta varianta de meniu este bogata in calciu, fibre, minerale, vitamine, grasimi mononesaturate si proteine. Cu alte cuvinte o "bomba" de sanatate, care te va incarca cu energie pe parcursul intregii zile.

Oua

Ouale sunt o alta sursa de grasimi si proteine. Ca sa nu dai in extrema opusa, poti sa-ti pregatesti omlete din legume si albusuri de ou. Pur si simplu, bati albusurile, adaugi 1 cana cu legume, mazare, rosii, ardei, dovlecei, ce iti place, taiate cuburi. Folosesti doar 1-2 lingurite cu ulei de floarea-soarelui sau ulei de masline pentru prajit, dupa ce tigaia este incinsa, si astepti sa se pregateasca delicioasa omleta. Ai varianta perfecta de grasimi, proteine si fibre. Omleta o poti servi cu paine integrala.

Bauturi la micul dejun

Apa plata, apa cu lamaie, ceai verde, smoothie, lapte, milkshake sau ceai alb sunt variante de bauturi care se pot servi la micul dejun. Milkshake-urile si smoothie-urile se pot prepara din fructele preferate si lapte degresat. Evita totusi cafeaua, zaharul rafinat, cornurile din faina alba, ciocolata, dulciurile si fast-food-ul, care cresc brusc nivelul de insulina, pentru ca mai apoi sa scada, facandu-te sa te simti obosit. In plus, nu ii furnizeaza organismului nutrientii de care ai realmente nevoie, iar asta se simte atat in interior, cat si in exterior.

sursa: roportal.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0944 (s) | 25 queries | Mysql time :0.012206 (s)