joi, 28 martie, 2024

Japonezii au modificat genetic gainile pentru a depune oua care vor trata cancerul

Cercetatorii japonezi au reusit sa modifice genetic gainile pentru ca ouale lor sa contina substante care lupta impotriva cancerului, totul fiind realizat pentru scaderea substantiala a costurilor tratamentului.

Conform lui Yomiuri Schimbun, proteina descoperita in aceste oua miraculoase este interferon beta, substanta produsa de celulele mamiferelor (beta-1a) si de catre bacteria E-coli modificata (beta-1b). IFL Science relateaza ca ar putea fi utilizata pentru tratarea sclerozei multiple, iar injectiile cu aceasta proteina pot reduce rata recurentei cu 30%.

Desi dovezile sunt relativ recente, exista indicii care sugereaza ca interferonul beta ar putea fi utilizat pentru oprirea proliferarii celulelor canceroase. Deoarece proteina poate fi utilizata in diferite scopuri farmaceutice este deseori cautata de catre fabricantii de medicamente care o vand la preturi mari, potrivit descopera.ro.

In prezent, in Japonia pretul catorva micrograme din medicament costa 888$. Cercetatorii din cadrul National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST) au dorit sa dezvolte o noua metoda de producere a proteinei.

Primul pas a fost introducerea interferonului care ajuta la producerea genelor in celula din spermatozoidul pasarilor. Apoi au fertilizat gainile cu spermatozoizii modificati. Astfel ca au produsi pui care mosteneau gena. Ajunse la maturitate, aceste gaini depun oua care contin interferon beta. Conform raportului, gainile produc aceste oua zilnic. Costul medicamentului fiind redus astfel la 50%.