vineri, 26 aprilie, 2024

Lovitura crunta pentru toti soferii din Romania! Raman fara talon daca nu fac asta cat mai urgent

Distribuie:

Publicat:

Autoritatile romane pregatesc includerea in legislatie a unei noi masuri menita sa reduca numarul masinilor neconforme care circula pe sosele. Urmare a unei directive a Comisiei Europene, noul act normativ va duce la suspendarea certificatului de inmatriculare pentru cei care nu au realizat la timp Inspectia Tehnica Periodica (ITP) a masinilor.

Ministerul de Interne, impreuna cu Registrul Auto Roman (RAR) si Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) au decis sa trimita Guvernului o noua propunere de act normativ menita sa reduca sau chiar sa elimine din circulatiemasinile ai caror proprietari nu s-au prezentat in intervalul stabilit la Inspectia Tehnica Periodica (ITP). Astfel, daca in acest moment legislatia prevede obligativitatea soferilor de a se prezenta cu masina la centrele ITP autorizate RAR o data la doi ani pentru a primi dreptul de circulatie pe drumurile publice in functie de starea tehnica a masinii, insa lipsa certificarii ITP este sanctionata doar printr-o amenda, in curand, soferii masinilor fara ITP vor ramane fara certificatul de inmatriculare (talon).

Citeste si: GENIAL! Un local din Suceava iti ofera micul dejun gratis, daca nu conduci baut!

Mai concret, cand certificarea ITP expira, RAR va trimite automat o notificare catre DRPCIV care suspenda imediat certificatul de inmatriculare in baza de date. Aceeasi informare, ajunsa si la Politia Rutiera, va duce la oprirea in trafic a masinilor cu talonul suspendat si retinerea acestuia pana la obtinerea certificarii ITP. In plus, soferii care circula cu astfel de masini vor fi amendati cu sume cuprinse intre 1.200 si 2.000 de lei.

O alta problema rezolvata – in opinia oficialilor din Ministerul de Interne – prin noile masuri care vor fi adoptate este cea a detinatorului din acte al unui vehicul abia vandut. Cum in prezent, in multe cazuri, cumparatorul unui vehicul de ocazie „uita" sa inmatriculeze masina pe numele sau circuland cu vehiculul ramas pe numele fostului proprietar, acesta din urma primind in continuare eventualele amenzi, legislatia va prevede ca, in termen de 90 de zile dupa radierea vehiculului de catre vanzator, noul proprietar sa fie obligat sa inmatriculeze masina pe numele sau. In caz contrar, prin colaborarea dintre primarii, administratii financiare si politie, soferii aflati in culpa (noii proprietari) vor fi opriti in trafic si amendati cu pana la 2.000 de lei.

In luna aprilie a acestui an, seful RAR, George Dinca, declara in exclusivitate pentru Capital si ca institutia pe care o conduce vizeaza cresterea frecventei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani. „Registrul Auto Roman intentioneaza sa propuna, ca masura de majorare a sigurantei rutiere, in actualul context al evolutiei parcului auto national, cresterea frecventei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cat este in prezent la un an", a anuntat atunci, George Dinca, Totodata, RAR are in plan implementarea unui sistem video permanent in unitatile de testare ca masura de crestere a nivelului de supraveghere a activitatii statiilor autorizate pentru ITP (Inspectia Tehnica Periodica), atat in ceea ce priveste operatiunile si verificarile desfasurate efectiv, cat si pentru prevenirea posibilitatii de efectuare a unor inspectii tehnice periodice fara prezentarea vehiculului sau cu utilizarea unui alt vehicul similar.

Verificarea mai stricta a vehiculelor de ocazie si a procesului de testare a acestora va fi completata cu verificari mai intense in trafic. „RAR utilizeaza analize statistice complexe, pe baza carora calibreaza raspunsul cel mai adecvat din punct de vedere cost-beneficiu, inclusiv in ceea ce priveste activitatea de efectuare si supraveghere a ITP. Astfel de analize statistice confirma evident o crestere a procentelor de neconformitate inregistrate la vehiculele mai vechi si, de asemenea, ne-au furnizat varsta medie a vehiculelor ce compun parcul auto national activ. Astfel, aceasta varsta medie a vehiculelor se situeaza pe un trend crescator incepand din anul 2009 cand valoarea era de 8,63 ani, ajungand anul trecut la valoarea de 12,06 ani", mentioneaza seful RAR, potrivit Capital.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img