marți, 23 aprilie, 2024

MADR: 82 de proiecte selectate pe submasurile dedicate promovarii produselor traditionale romanesti, in valoare de 7,8 milioane de euro

Distribuie:

Publicat:

Numărul de proiecte depuse pe submăsurile dedicate promovării produselor tradiţionale româneşti se ridică la 160, din care au fost selectate 82, în valoare totală de 7,8 milioane de euro, fiind contractate 68 de proiecte, în cuantum total de 6,4 milioane de euro, informează, joi, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), potrivit agerpres.ro.

Potrivit sursei citate, prin submăsura 16.4 "Sprijin pentru cooperarea orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare" au fost lansate patru sesiuni de depunere proiecte, cu o alocare de 15,6 milioane de euro. Numărul de proiecte depuse pe submăsura 16.4 este de 124, din care au fost selectate 60, în valoare de 5,7 milioane de euro, fiind contractate 49 de proiecte, în cuantum total de 4,6 milioane de euro.

În ceea ce priveşte sM 16.4a "Sprijin pentru cooperarea orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare", au fost lansate trei sesiuni de depunere proiecte cu o alocare de 14,2 milioane de euro. Numărul de proiecte depuse este de 36, din care selectate au fost 22 proiecte în valoare de 2,1 milioane de euro, iar contractate sunt 19 proiecte, în valoare de 1,8 milioane de euro.

În prezent este deschisă o sesiune până pe 30.04.2019 în valoare de aproximativ 11 milioane de euro, atât pentru sM 16.4, cât şi pentru sM 16.4a.

"Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) este implicat permanent în promovarea produselor agroalimentare româneşti. În acest context, se află în dialog permanent cu reprezentanţii formelor asociative din sectorul agroalimentar. Astfel, în urma solicitării Federaţiei Naţionale a Producătorilor de Produse Tradiţionale (FNPPT), în data de 13 martie 2019, la sediul MADR, s-a întrunit un grup de lucru care a avut ca subiect modalităţile de finanţare pentru îmbunătăţirea competitivităţii prin intermediul schemelor de calitate, al creşterii valorii adăugate a produselor agricole şi promovarea acestora pe pieţele locale, în cadrul circuitelor scurte de aprovizionare. Reprezentanţii AM PNDR au prezentat oportunităţile de finanţare şi măsurile ce pot fi accesate în vederea promovării produselor tradiţionale româneşti, respectiv submăsurile 16.4 şi 16.4a – Sprijin acordat pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare", se menţionează într-un comunicat al MADR.

Potrivit sursei citate, obiectivul acestor submăsuri este de a promova cooperarea între actorii locali, în scopul comercializării produselor agroalimentare prin intermediul lanţurilor scurte. Submăsurile au la bază sprijinirea parteneriatelor constituite din minimum un fermier sau un grup de producători/cooperativă care activează în sectorul agricol şi minimum un partener din categorii precum: microîntreprinderi şi întreprinderi mici, organizaţii neguvernamentale, consilii locale, unităţi şcolare, sanitare, de agrement şi de alimentaţie publică, fermieri (persoane fizice sau entităţi organizate juridic).

În funcţie de obiectivele proiectului, în cadrul parteneriatului pot fi incluse şi alte entităţi relevante, cum ar fi institute şi staţiuni de cercetare. Un aspect foarte important de reţinut este acela că liderul de proiect trebuie să fie o entitate legal constituită, ca de exemplu PFA, II, IF.

De asemenea, în cadrul grupului de lucru au fost prezentate cheltuielile eligibile respectiv studii/planuri, costuri de funcţionare a cooperării, costuri directe ale proiectelor specifice corelate cu planul proiectului, costuri de promovare.

Valoarea maximă de care poate beneficia un aplicat al sprijinului este de 100.000 de euro.

La întâlnire, reprezentaţii Autorităţii de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (AM PNDR) şi ai Direcţiei Generale Politici în Industrie Alimentară şi Comerţ (DGPIAC) au prezentat această măsură ca fiind un instrument benefic pentru micii fermieri în vederea accesului pe piaţă şi crearea lanţului scurt alimentar venind astfel în sprijinul iniţiativei propuse de Federaţia Naţională a Producătorilor de Produse Tradiţionale.

Evenimentul desfăşurat face parte dintr-o serie de întâlniri premergătoare, care au ca scop elaborarea unui program naţional destinat creşterii consumului de produse agroalimentare româneşti prin care se doreşte conştientizarea consumatorilor asupra beneficiilor care pot fi generate de opţiunile lor de consum pentru produse locale.

La acest eveniment au participat secretarul de stat în MADR Gabriela Teodora Gheniu, reprezentanţi ai AM PNDR şi DGPIAC, dar şi ai Federaţiei Naţionale a Producătorilor de Produse Tradiţionale din România, operatori economici, specialişti din cadrul direcţiilor agricole judeţene.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img