vineri, 29 martie, 2024

Ministerul Turismului este acuzat ca a promovat intr-un mod JALNIC imaginea Romanie la Los Angeles

Distribuie:

Publicat:

Imaginea României a fost jalnic promovată de către Ministerul Turismului la Târgul de Turism de la Los Angeles, printr-un stand tapetat cu pânză neagră, mai potrivit pentru o expoziție dark/horror, dar nu și pentru un târg de turism, arată asociația Incoming Romania, relatează Mediafax.

 

Asociația Incoming România, ce aduce împreună cele mai importante agenții din zonă de incoming, arată, într-un comunicat, că a constatat o scădere dramatică a profesionalismului și a modului în care Ministerul Turismului înțelege să promoveze România. Un prim exemplu îl constituie participarea României la târgul din Los Angeles (Travel and Adventure Show), organizat în perioadă 16-17 februarie, eveniment la care standul României ar fi putut luă cu success titlul de cel mai sinistru colț al târgului.

„În prima zi a evenimentului, standul putea fi găsit cu greu, doar 2 pagini cu numele Romanian Ministery of Tourism fiind lipite pe două copertine negre. Decorul întunecat era completat de 3 meșe pe care se găseau aceeași broșură veche de 10 ani și hărți ale României și ale Bucureștiului.

Amenajarea standului revenea fiecărui expozant, lucru care nu a fost înțeles și de reprezentanții României. Aceștia nu au adus nici măcar un afiș sau o imagine reprezentativă pentru România. Situația era cunoscută cu o zi înainte, când reprezentanți ai ministerului au luat în primire standul.

De exemplu, Polonia sau Croația și-au adus materiale și bannere prin care să semnalizeze cât mai bine imaginea țării lor. În încercarea de a remedia cât de cât situația, a fost contactat Consulatul României în Los Angeles care le-a oferit steagul și i-au ajutat să printeze logo-ul « Explore the Carpathian Garden »”, arată comunicatul asociației.

Incoming Romania spune că Ministerul Turismului ar fi avut și posibilitatea să promoveze turismul într-un stând comun alături de Comisia Europeană, cum a făcut Slovenia, costurile fiind la mai puțin de jumătate față de ceea ce a plătit România: 2.750 Euro față de 7.000 de dolari costurile de prezentare ale României.

„Noi considerăm că prezentarea României pe piețele externe reprezintă în primul rând o onoare, dar și o oportunitate de a prezența cultură și locurile absolut fascinante din țara noastră. Activitatea de incoming este realizată de agenții de turism care dedică pasiune și resurse importante, astfel încât România să se poată prezența corect.

În schimb, prin toată activitatea să, Ministerul Turismului a ales să păteze imaginea țării trimițând reprezentanți oficiali care își manifestă incompetența, lipsă de profesionalism și mai ales dezinteresul față de modul în care este prezentată România. Această atitudine este întâlnită tot mai des la târgurile la care participă România prin intermediul Ministerului Turismului.

Deși programul târgurilor este cunoscut în fiecare an și se participă la aceleași târguri în mod constant, în fiecare an Ministerul Turismului este luat prin surprindere, astfel încât agențiile de turism participante nu își pot desfasura activitatea asemenea colegilor din alte țări.

„În fiecare an însă, indiferent că vorbim de Londra, Berlin, Madrid sau Barcelona, reprezentanții ministerului se încurcă în hârtii, târgurile nu sunt confirmate decât cu 10-15 zile înainte de începere și astfel orice încercare de a stabili întâlniri este una fără succes. Dacă pentru reprezentanții ministerului târgurile sunt doar o acțiune bifata, în care nu se urmărește niciun obiectiv, pentru agenții devine o șansa ratată de a discută cu noi parteneri și mai ales să atragă cât mai mulți turiști străini în România”, arată asociația.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img