vineri, 29 martie, 2024

Oricand se poate intampla o tragedie: Toti iesenii care trec pe aici trebuie sa fie constienti la ce pericol se expun. Autoritatile nu fac nimic

Distribuie:

Publicat:

• Lucrurile sunt cat se poate de serioase si de grave! • Podul care leaga complexul ERA Park de Drumul European 583 si care este tranzitat zilnic de mii de ieseni poate provoca oricand o tragedie de proportii • Nici dupa trei ani de la impunerea restrictiilor de circulatie cauzate de surparile si deplasarile stalpilor de rezistenta nu au mai fost facute lucrari de reabilitare si consolidare • Desi vechiul proprietar al complexului si-a asumat pe propria raspundere continuarea circulatiei rutiere cu promisiunea ca se va reface complet podul respectiv, acesta a facut amanari peste amanari pana in momentul in care complexul a fost vandut catre un nou proprietar • Noul dezvoltator va extinde proiectul cu 30.000 mp, unde se vor construi cladiri inalte de birouri si locuinte, insa nu si-a aratat intentia de a reface podul care pune zi de zi in pericol viata a mii de oameni • Singurele masuri luate de autoritati si institutiile statului au fost in urma cu trei ani, cand s-a dat o amenda infima de 4.000 lei si s-au impus restrictii de circulatie pentru ca podul sa nu se prabuseasca complet • In prezent, pe marginea acestui subiect exista o mare secretomanie din partea autoritatilor locale, ceea ce pune mari semne de intrebare asupra spagilor date la nivel inalt in momentul construirii podului

Toti iesenii trebuie sa fie constienti despre iminentul pericol provocat de surparile si fisurile inregistrate la podul care leaga complexul ERA Park de Drumul European 583. Chiar daca autoritatile si institutiile publice locale nu spun nimic pe seama acestui subiect, ba chiar au creat o secretomanie pe marginea pericolului la care se expun miile de ieseni care tranziteaza zilnic acest pod, oricand se poate produce o catastrofa care poate duce la pierderi materiale imense, dar mai ales la pierderi de vieti omenesti.

Desi in urma cu trei ani s-a descoperit faptul ca stalpii de sustinere ai podului s-au deplasat de la pozitia initiala cu 40 de cm, iar numeroase fisuri s-au gasit in peretii acestuia, in tot acest timp, singurele masuri luate de autoritati s-au rezumat la o amenda infima de 4.200 lei data vechiului proprietar al complexului – SC Ermes Holding SRL, precum si impunerea unor restrictii de circulatie, adica inchiderea a doua benzi de circulatie pe ambele sensuri si permiterea circulatiei pe cate o singura banda, dar si restrictionarea autovehiculelor cu tonaj mai mare de 7,5 tone.

La o simpla solicitatre a SC Ermes Holding SRL de suspendarea restrictiei de tonaj, s-a permis in continuare camioanelor si TIR-urilor de peste 7,5 tone sa circule pe pod. Asta a dus la fisuri si mai mari, stalpii de rezistenta s-au deplasat si mai mult, iar podul este pur si simplu denivelat, fiind nu doar un mare pericol pentru trecatori, dar si un mare disconfort pentru soferi.

Citeste si : Toti soferii trebuie sa stie asta: Pericol iminent pe cea mai mare pasarela din Iasi – GALERIE FOTO

Masuri luate de ochii lumii, podul se tot degradeaza de trei ani

Practic, de la masurile superficiale luate in urma cu trei ani, nu s-a mai facut nimic legat de reabilitarea podului care sa duca la siguranta trecatorilor. Singurele lucrari de consolidare realizate aici au fost facute de expertii SC Pod Proiect SRL in urma cu trei ani, iar de atunci s-au facut mai multe studii care au aratat denivelarile si fisurile care s-au agravat de la o luna la alta. Insa totul s-a rezumat la studii, asta pentru ca SC Ermes Holding SRL a solicitat autoritatilor amanari peste amanari pentru executia lucrarilor de consolidare, iar inginerii SC Pod Proiect SRL au fost pusi de vechiul proprietar doar sa caute solutii, fara a le pune in aplicare vreodata.

Aceste amanari repetate de consolidare a podului au fost facute pana in momentul in care SC Ermes Holding SRL a vandut intregul complex ERA Park catre sud-africanii de la Prime Kapital, transmitand celor de la SC Pod Proiect SRL ca noul proprietar ii va contracta pentru reabilitarea constructiei. Asta nu s-a mai intamplat si s-a ajuns in punctul in care compania specializata in reabilitari de poduri s-a retras complet din proiect, iar lucrurile au ramas la fel ca in urma cu trei ani, cu aceleasi restrictii de circulatie, dar cu surpari si denivelari mult mai mari.

Autoritatile stiu, dar nu intervin sa opreasca eventuala catastrofa

Toate autoritatile si institutiile implicate in astfel de constructii cunosc gravitatea situatiei, dar cu toate acestea nu fac nimic sa opreasca o eventuala catastrofa. Asta naste mari suspiciuni asupra spagilor care s-ar fi dat in momentul in care au fost eliberate autorizatiile si PUZ-urile pentru construirea podului pe terenul mlastions care trece peste calea ferata a CFR, o alta institutie a statului care a permis in conditii suspecte construirea podului respectiv, punand in pericol circulatia trenurilor si vietile calatorilor. Conducerea Prefecturii Iasi recunoaste ca la podul ERA exista o problema majora care dureaza de cativa ani, insa sustine ca nu cunoaste detalii noi despre ce se intampla cu surparea si fisurarea podului. "Este o situatie veche, sincer nu am acum informatii de acolo, cei de la Inspectoratul de Stat în Constructii ar trebui sa cunoasca mai multe detalii. O sa ma interesez si voi veni cu mai multe amanunte", a declarat prefectul Marian Serbescu.

Sefii Inspectoratului in Constructii spun ca nu stiu nimic

Intrebati despre situatia podului din complexul ERA si daca s-au facut inspectii la fata locului in ultimii trei ani, sefii Inspectoratului Judetean de Stat în Constructii Iasi au spus pur si simplu ca nu stiu nimic si pentru informatii legate de acest subiect trebuie trimise solicitari la ISC Bucuresti. "Nu stiu nimic decat daca faceti o adresa scrisa la ISC si vi se va raspunde la intrebari, aceasta este procedura", a spus Radu Lupasteanu, director al Inspectoratului Judetean de Stat în Constructii Iasi.

Asta se intampla in conditiile in care atunci cand s-a surpat un beci aflat pe domeniul public in zona Copou, absolut toate serviciile si institutiile publice s-au prezentat de urgenta la fata locului, amendand constructorul despre care se presupune ca a provocat surparea cu 40.000 lei. Atunci, reprezentantii Prefecturii, ai Primariei Iasi, ai Inspectoratului in Constructii, ai ApaVital, E.ON si multi altii au venit de urgenta pentru o surpare banala a unui beci aflat pe domeniul public. In schimb, pentru surparile grave descoperite la podul ERA s-a aplicat o amenda de 4.200 lei, iar de trei ani nu s-a mai facut nimic, cu toate ca lucrurile s-au tot agravat. Oare se asteapta ca podul sa se prabuseasca complet si sa moara oameni ca cineva sa ia masuri? Daca exista o secretomanie atat de mare pe marginea acestui subiect, oare ce spagi au fost platite si cate persoane sus puse sunt in cardasie cu dezvoltatorul complexului?

Complexul se extinde cu 30.000 mp, podul se scufunda si se crapa pe zi ce trece

In momentul de fata se lucreaza la un PUZ prin care noul proprietar al ERA Park intentioneaza sa construiasca mai multe cladiri inalte de birouri si locuinte. Proiectul se va extinde cu 30.000 mp, insa noul proprietar nu si-a aratat intentia de a reface podul care pune zi de zi in pericol viata a mii de oameni.
ERA Shopping Park a fost transferat la finalul anului trecut de la Argo Real Estate Oportunities Fund (AREOF), care detine compania SC Ermes Holding SRL, catre sud-africanii de la Prime Kapital. Tranzactia intre cele doua companii a fost posibila dupa ce Prime Kapital a platit datoria ipotecara pe care fostul proprietar al ERA Shopping Park o avea catre un alt fond de investitii inregistrat in paradisul fiscal din Cipru, iar astfel a devenit actionar majoritar in cazul centrului comercial iesean. Astfel, dupa ce a fost achitata datoria ipotecara in valoare de 9,5 milioane de euro a britanicilor de la AREOF, a fost platita si o suma de 33 milioane de euro pentru achizitia finala a complexului comercial.

In acest an, sud-africanii vor face o noua investitie la ERA Shopping Park, care urmeaza sa fie extins cu aproape 30.000 mp, ceea ce inseamna ca va ocupa o suprafata totala de circa 80.000 mp. Astfel, pe langa magazinele comerciale, aici vor fi ridicate si o serie de cladiri inalte.
Intrebati despre situatia actuala a podului de catre reporterii BUNA ZIUA IASI, reprezentantii biroului administrativ ai Era Park au evitat sa discute pe marginea acestui subiect sensibil. "Lasati un numar de telefon si va vom contacta noi", au spus oficialii biroului administrativ ai Era Park Iasi.

Odata cu inceperea constructiilor, traficul greu se va intensifica si mai mult, iar pe langa camioanele si TIR-urile care fac in prezent aprovizionarea magazinelor, vor exista si utilajele grele folosite in constructii. Conducerea Primariei Iasi isi asuma o responsabilitate foarte mare aproband in continuare iminenta catastrofa de la complexul ERA. Chiar se asteapta ca aceasta constructie aflata intr-o stare avansata de degradare sa se prabuseasca si sa moara oameni ca cineva sa ia masurile care se impun inca de atatia ani?

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img