vineri, 26 aprilie, 2024

Parlamentarii scad taxele pentru masini cu motoare mari, le cresc pentru cele cu cilindree mica!

Distribuie:

Publicat:

Daca aveati cumva impresia ca parlamentarii alesi va reprezinta, atunci e sigur ca inainte de a fi convinsi de treaba asta trebuie sa va cumparati neaparat o masina de teren, un SUV, sau o limuzina, pentru ca doar asa, acest ideal al vostru s-ar putea sa fie indeplinit! Un grup format din zeci de deputati apartinand tuturor partidelor reprezentate in parlament incearca sa modifice legea privind impozitele datorate statului de proprietarii de masini, astfel incat cei care sunt stapani au autovehiculelor de teren, ai SUV-urilor de lux si ai limuzinelor cu motoare cu capacitate cilindrica mare sa plateasca mai putin cu pana la 90 la suta.

Si cum bugetul nu trebuie sa fie afectat de pofta indeplinita a alesilor, solutia compensatorie este ca impozitele datorate de romanii care au in proprietate masini cu motoare pana in 1.600 de centimetri cubi vor creste cu aproximativ 50 la suta.

Concret, este vorba de propunerea legislativa privind modificarea alin. (2) al art.470 din Legea nr.227/2015. Initiatorii, un grup de 60 de deputati printre care si Robert Turcescu si presedintele USR Dan Barna , isi motiveaza propunerea de modificare legislativa sustinand ca scaderea nivelului impozitarii masinilor ii va convinge pe romani sa nu mai apeleze la solutia inmatricularii masinilor in Bulgaria unde taxele sunt sensibil mai mici.

In plus, sustin initiatorii, aprobarea modificarilor ar fi benefica si din punctul de vedere al asigurarilor auto,  intrucat procesul de recuperare a daunelor e mult mai dificil cand sunt implicate autoturisme care nu sunt inmatriculate in Romania si se fac decontari prin sistemul ”Carte Verde”.

Practic, propunerea legislativa schimba si modul de calcul al impozitului. Acum, la calcularea impozitului se inmulteste numarul grupelor de cate 200 de centimetri cubi (plus o eventuala fractiune  din aceasta)  cu valoarea corespunzatoare clasei de capacitate cilindrica.

De exemplu, la un motor de 1.600 de centimetri avem opt grupe de 200 de centimetri cubi care se inmultesc cu 8 (valoarea prevazuta de lege pentru aceste motoare). Impozitul datorat de contribuabil este de 64 de lei.

Daca proiectul de lege va fi aprobat, impozitul se va calcula prin inmultirea numarului de centrimetri cubi ai autovehiculului cu o valoare specifica fiecarei limite a capacitatii cilindrice. La acelasi motor de 1.600 de centimetri cubi, se va inmulti 1.600 cu valoarea de 0,06. Noul impozit va fi de 96 de lei. Cu fix 50 la suta mai mare decat in prezent.

Pentru un SUV Porsche Cayenne de exemplu, cu un motor cu o capacitate cilindrica de 3.598 de centimetri cubi, modificarea legii va aduce o economie anuala de peste 1.000 de euro. Mai exact, in acest moment pentru o astfel de masina, conform altgoritmului, se plateste un impozit de 5.220 lei anual.  Daca modificarile legislative se aproba, noul impozit va fi de numai 432 de lei.

Practic, pentru orice masina care are motorul mai mic de 1.800 de centimetri cubi, daca noua reglementare va intra in vigoare, impozitul anual va creste cu aproximativ 50 la suta. Abia peste aceasta capacitate se inregistreaza scaderi, apogeul fiind atins la „monstri”  de 3.000- 4.000 de centimetri cubi.

In finalul Expunerii de motive care insoteste propunerea legislativa se mai spune ca modificarea va  „creste incasarile la bugetele locale”. Probabil asa va fi. Dar nu „in urma reducerii evaziunii fiscale in grupa autoturismelor cu capacitate  cilindrica mare”, asa cum se spune in acelasi document, ci pentru ca se maresc impozitele datorate pentru marea masa a masinilor cu 50 la suta.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img