vineri, 29 martie, 2024

Posesorii acestor autoturisme trebuie sa fie atenti la asta! Faceti verificari cat mai urgent

Distribuie:

Publicat:

Presa franceza a facut un anunt de proportii. Persoanele care au in posesie acest tip de automobil trebuie sa verifice urgent acest lucru. Modelul vizat este unul foarte raspandit in Romania. O ancheta facuta de jurnalistii francezi, „Surconsommation d`huile – Les Moteurs a risque”, a dat peste cap un mare grup din Franta. Se pare ca motorul folosit de Renault – Nissan are probleme de nivel maxim.

Este vorba despre 1.2 T, motor care se gaseste si pe Dacia Duster. Potrivit Capital, mai multi clienti din Europa au acuzat probleme, constatand ca propulsorul consuma ulei peste limita. Se pare ca problema ar fi calibrarea incorecta a computerului care gestioneaza motorul duce la o presiune scazuta in galeria de admisie si la o lipsa de lubrifiant in zona cilindrilor, uleiul fiind aspirat si ars prin combustie.

Acest lucru poate afecta serios segmentii si cilindrii masinii. Potrivit sursei citate, aceasta problema s-a solutionat pentru modelele mai noi, dar cele vechi raman in continuare cu aceasta defectiune foarte costisitoare de altfel.

In cazul marcii Renault pot fi afectate modelele Clio IV, Captur, Kangoo II, Mégane III si Scénic III cu propulsorul mentionat, iar in cel al Dacia, modelele Duster, Dokker si Lodgy cu motorul 1.2 TCe.

Grupul Renault nu si-a anuntat clientii despre ce se intampla, preferand sa solutioneze asta in revizii. Acestia au constatat ca sunt afectate modelele mentionate produse intre 1 ianuarie 2012 si 25 iulie 2015.

De asemenea, Nissan are probleme cu modelele: Juke (VIN de la SJN*E*F15U7000001 pana la SJN*E*F15U7210197), Pulsar (VIN de la VSK*D*C13U0000001 pana la VSK*D*C13U0065235) si Qashqai (VIN de la SJN*E*J11U1000001 pana la SJN*E*J11U1572966) dotate cu motorul similar 1.2 DIG-T.

Se pare ca in Romania nu se cunoaste nimic legat de acest subiect sau despre campanie de rechemare care sa vizeze reprogramarea unitatii de control a injectiei motoarelor 1.2 TCe, montate pe vehiculele Dacia si Renault pentru incidente legate de consumul anormal de ulei.

In acelasi timp, jurnalistii e la l`Argus au descoperit probleme si la marcile Audi, Citroen, DS, Fiat, Honda, Mini, Opel, Peugeot, Seat, Skoda, smart, Toyota sau Volkswagen, Principala recomandare a studiului este ca posesorii de vehicule sa verifice des nivelul uleiului din motor.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img