vineri, 29 martie, 2024

Premierul Dancila vrea bani pentru o autostrada Timisoara – Craiova – Bucuresti care se suprapune proiectelor deja existente

Distribuie:

Publicat:

Timisoara si Bucurestiul legate printr-o noua autostrada facuta cu petro-dolarii seicilor arabi, acesta este unul dintre proiectele prezentate de premierul Viorica Dancila la cea mai noua deplasare din Golful Persic. „Minunea” pentru care UE ar fi dat ceva bani este acum prezentata ca fiind o noua componenta a celei mai noi idei fantasmagorice numita parteneriat public-privat.

O sa ne dam pe autostrada de la Timisoara spre Bucuresti, dar nu pe A1, prin Ardeal, ci pe o alta autostrada, prin Oltenia. Un astfel de proiect Timisoara – Craiova – Bucuresti a fost oferit ca oportunitate investitionala de premierul Dancila in deplasarea din aceste zile in Golful Persic. Se pare ca aceasta zona a devenit un fel de tinta pentru actualul Executiv in dorinta de a atrage fonduri, prim-ministrul Romaniei petrecand extrem de mult timp in aceasta parte a lumii in ultimele saptamani. In pachetul cu care cei aflati la conducerea tarii considera ca ar putea atrage petro-dolari in investitii in Romania s-a strecurat si un proiect pentru o autostrada Timisoara – Craiova – Bucuresti. Aceasta ar urma sa coste 3,2 miliarde de euro si ar urma sa fie realizata, cu banii amintiti, in parteneriat public-privat, cea mai noua idee promovata obsesiv in ultima perioada pentru realizarea unor proiecte mari de infrastructura.

Ideea unei asemenea autostrazi a devenit un fel de fetis pentru numerosi politicieni dornici de publicitate. Ei au avut initiative, au facut interpelari, au promovat. Deocamdata fara niciun rezultat palpabil. Ceea ce este interesant este ca o prima parte a acestui proiect chiar exista, este vorba de ciotul de autostrada A6, care leaga A1 de centura Lugojului. De aici ar urma sa plece spre Craiova si, posibil spre Calafat, posibil spre Bucuresti. Ideea promovarii unei asemenea noi autostrazi la arabi devine si mai ciudata, daca ne gandim ca de la Craiova spre Bucuresti, mai bine zis Pitesti, doar ce a fost pornit proiectul unui drum rapid. In aceste conditii este greu de explicat de ce se promoveaza un asemenea proiect care dubleaza altele deja existente. Ca si mod de punere in practica a proiectului se doreste parteneriatul public-privat, unul care nu s-a bucurat de prea multa atentie in Europa, dar care in ultima perioada este un laitmotiv al actualei puteri pentru toate marile proiecte de infrastructura.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img