News Flash:

Restante de ordinul miliardelor la serviciile de salubrizare

26 Martie 2014
1021 Vizualizari | 0 Comentarii
Vasluienii au restante de 1.813.048 lei la plata serviciilor de salubrizare. Cea mai mare datorie pe care o persoanã fizicã o are de plãtit pentru colectare gunoiului este de 6.128 de lei. Pe segmentul societatilor comerciale, datoria cea mai mare este de circa 10.000 lei.

Locuitorii municipiului Vaslui au datorii uriase la serviciile de salubritate. Desi beneficiazã de serviciile operatorului local, cu fiecare an, factura neachitatã pentru colectarea deseurilor menajere creste alarmant. Conform datelor SC Goscom Vaslui SA, in prezent, datoriile populatiei la salubritate se ridicã la o sumã totalã de 980.481 lei. Cum era de asteptat, neachitarea obligatiilor financiare a condus la rostogolirea penalitatilor, care au ajuns la suma de 420.246 lei. Cea mai mare restantã pe care o persoanã fizicã o inregistreazã la plata facturilor pentru serviciile de salubritate este de 6.128 lei. Nici agentii economici din municipiu nu se lasã mai prejos cand este vorba despre (ne) achitarea serviciilor de salubritate. Astfel, la aceastã datã, societatile comerciale de pe raza municipiului au datorii totale de 286.051 de lei la salubritate. Si pe acest segment de restante, majorãrile aferente facturilor neachitate au crescut constant, valoarea penalitatilor fiind de 126.270 lei. Operatorul economic cu cea mai mare datorie are de plãtit circa 10.000 de lei. Practic, in total, in municipiul Vaslui, persoanele fizice si juridice au de achitat facturi restante si majorãri care sunt in valoare de 1.813.048 lei.

Solutia, chemarea in judecata

Pentru recuperarea debitelor acumulate de la populatie si firme, SC Goscom Vaslui SA va intreprinde in acest an mai multe actiuni. Astfel, pentru 2014, au fost propuse pentru chemarea in judecatã si executarea silitã peste 650 de persoane. Rãu platnicii vor fi anuntati atat prin somatii, cat si prin afisarea la intrarea in scara imobilului. Cãtãlin Birleanu, directorul SC Goscom Vaslui SA, spune cã, pentru a se evita luarea acestor mãsuri, debitorii trebuie sã se prezinte la Oficiul Juridic din cadrul Goscom Vaslui, pentru solutionarea pe cale amiabilã a problemelor. “Prin plata lunarã a tarifului pentru salubrizare se asigurã functionalitatea serviciului in parametri optimi. Din acest motiv, trebuie sã luãm toate mãsurile legale ce se impun pentru recuperarea debitelor de la persoanele ce refuzã sã plãteascã pentru serviciile de salubrizare. In unele cazuri, este vorba de rea vointa, insã sunt si cazuri in care, din neglijentã, pur si simplu s-a uitat”, a precizat Cãtãlin Birleanu. Pe langã agentii economici, populatia reprezintã unul din cei mai importanti actori in procesul de realizare si pãstrare de igienei urbane. Spre deosebire de alte servicii de utilitate publicã (apã, gaze), unde nu existã, practic, un parteneriat cu populatia, serviciul de salubritate, pentru a avea o calitate superioarã, presupune o implicare activã a cetatenilor in actul de curatenie al localitatii. “Populatia trebuie sã isi schimbe perceptia asupra serviciilor de salubrizare si sã devinã un partener activ al acestora, prin pãstrarea curateniei publice si prin sprijinirea procesului de recuperare si reciclare, prin depunerea selectivã a deseurilor. Multumim persoanelor ce plãtesc lunã de lunã factura, pentru grija si respectul pe care il aratã fatã de societate si prestatorul de servicii de salubrizare. Numai impreunã putem asigura un cadru de viata sãnãtos si civilizat”, a mai spus Catalin Birleanu.

Sursa: Monitorul de Vaslui

vasluienii catalin birleanu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1018 (s) | 36 queries | Mysql time :0.017876 (s)