vineri, 26 aprilie, 2024

Romanul care a uimit America prin modul original in care-si alege angajatii. A fost nominalizat la Timmy Awards

Distribuie:

Publicat:

Compania Digital Authority Partners a fost nominalizata la categoria „Cel mai divers si inovativ loc de munca”, are sediul in Chicago, Illinois (SUA) si se ocupa de consultanta si IT. Proprietarul firmei este Codrin Arsene (31 de ani), un roman din Galati care se afla in America de 12 ani. Trofeul amintit a mai fost castigat in trecut de companii renumite precum Facebook, LinkedIn sau TripAdvisor.

Fara indoiala, romanii se numara printre cei mai inventivi pamanteni, dovada fiind faptul ca nu numai ca sunt autorii unor inventii de geniu, ci si reusesc sa uimeasca lumea prin capacitatea de a se adapta la cele mai mari provocari. Un exemplu recent este cel al galateanului Codrin Arsene, un tanar de doar 31 de ani care a plecat sa „cucereasca” America la numai 19 ani, a invatat pe rupte si, doar prin eforturile personale, a reusit deja sa construiasca o companie de mare succes, cu contracte in peste 200 de tari ale lumii. Dupa cum ne-a marturisit, romanul nu a avut parte de vreo mostenire fabuloasa si nici n-a castigat la loterie. Pur si simplu a plecat de la zero (la propriu, nu doar la figurat) si, alaturi de alti cativa tineri cu idei si entuziasm, a construit cu rabdare si perseverenta compania Digital Authority Partners, din Chicago, Illinois (SUA), o firma de care, cu siguranta, se va auzi tot mai mult in viitor. Deocamdata, dincolo de portofoliul impresionant de clienti, a izbutit o performanta remarcabila: a fost nominalizata la editia 2018 a Timmy Awards (rezultatele finale vor fi comunicate la sfarsitul lunii octombrie), ca fiind compania din Chicago cu „Cel mai divers si inovativ loc de munca”. Deloc lipsit de importanta este ca in trecut au castigatul amintitul premiu companii renumite precum Facebook, LinkedIn, Venmo sau TripAdvisor. „Divers si inovator”. Adica ce? Cand auzi de „cel mai divers si inovativ loc de munca”, in minte si se contureaza tot felul de scenarii, insa niciunul neaparat lamuritor. „Adica ce?”, l-am intrebat pe tanarul intreprinzator, iar el n-a ezitat sa explice. „Modul de angajare la Digital Authority Partners (N.R: firma infiintata in 2015 de Codrin, impreuna cu doi colegi de munca) este complet unic. O sa para ciudat, dar noi nu ne uitam niciodata la CV, la slujbele anterioare sau la scrisoarea de intentie.

Cand oferim o slujba la noi, toti aplicantii primesc un link catre un formular Google care include o lista de sarcini. Acestea au fost deja completate de un angajat al nostru, pentru un client, deci avem un punct de plecare. Vrem sa vedem cum face fata o persoana jobului de zi cu zi al unui alt angajat din echipa, pe baza unei sarcini care a fost deja probata in trecut”, explica romanul maniera de recrutare aleasa. Codrin a oferit si exemplul angajarii, in decembrie 2017, a unui analist de marketing, post pentru care au aplicat peste 400 de oameni. „Am primit doar 80 de raspunsuri la test, probabil unii au crezut ca nu este important ce le cerem. Apoi, fiecare raspuns a fost judecat in mod independent de patru oameni din companie, care au evaluat raspunsurile la fiecare sarcina pe o scara de la 1 la 5. In final, am intervievat doar patru persoane, care au obtinut cele mai mari scoruri”, a explicat Codrin. Absolut fabulos este ca persoana angajata finalmente pentru ca a rezolvat cel mai bine sarcinile specifice de serviciu este o domnisoara care de fapt nu avea nicio experinta in marketing. „In ultimii zece ani lucrase ca vanzatoare la un raion de cosmetice. Pe un model de recrutare obisnuit, nici nu ar fi fost invitata la un interviu, insa pentru noi s-a dovedit omul perfect, caci a avut rezultate mai bune decat toti ceilalti candidati, unii cu mare exeperinta in marketing”, povesteste Codrin.

El este de parere ca actualul sistem de recrutare, bazat pe CV si experienta, este nepotrivit, irelevant, pentru companiile care doresc sa fie inovative. „Cei mai multi dintre angajatii nostri veniti din alte zone de business au performante profesionale mult mai bune decat altii care vin din acelasi domeniu. Este o dovada a faptului ca oamenii care primesc o sansa pe care in mod normal n-ar fi primit-o pun mult mai mult suflet, perseverenta si efort”, spune romanul. 50 de oameni din 20 de tari Oricat ar parea de ciudat, la Digital Authority Partners lucreaza 50 de oameni din 20 de tari. E ca un turn Babel, insa lucrurile functioneaza impecabil, caci fiecare stie ce are de facut, nu exista posturi „balast” sau pozitii nerentabile. Dovada ca treaba merge o reprezinta incasarile din acest an: peste 5 milioane de euro, iar anul inca nu s-a terminat. „Avem o echipa puternica, cu 50 de angajati care traiesc in toate colturile lumii si care fac o treaba excelenta. Cateva exemple? Anglia, Belgia, SUA, Singapore, Romania, Argentina, India.

Cei mai multi sunt aici, la Chicago, insa relatia de munca la distanta nu este o problema”, explica presedintele Digital Authority Partners. Evident, se naste intrebarea ce fac toti acesti oameni pentru a-si lua lefurile. „Ajutam diverse companii americane si administratii locale sa creeze experiente digitale. Produsele digitale la care noi lucram creeaza o experienta unica, dat fiind ca ne bazam mult pe creativitate. Avem clienti din diferite domenii: medical, financiar, guvernamental, media, hardware sau aplicatii mobile. Suntem responsabili de strategia si implementarea acestor proiecte de la un capat la altul, adica de la ce tip de produs se creeaza, pana la design, dezvoltarea site-ului/aplicatiei mobile, strategia de lansare pe piata si strategiile de PR/marketing”, dezvaluie Cosmin mecanismul afacerii. Interesant este si faptul ca firma are isi protejeaza angajatii si din punct de vedere social.

Acopera integral asigurarilor medicale pentru salariati si partenerii interni, 4% din salariul angajatilor este depus intr-un cont de pensii si ofera comision tuturor angajatilor care ajuta compania sa obtina noi clienti. Cat despre nominalizare la Timmy Awards, Codrin nu-si poate ascunde mandria. „Este o onoare si un privilegiu sa fim finalisti pentru unul dintre cele mai semnificative premii din domeniul tehnologic in Statele Unite. Suntem extrem de mandri de echipa pe care am construit-o si suntem incantati de noile provocari si oportunitati care ne stau in fata”, a declarat presedintele companiei Digital Authority Partners. Despre Codrin Arsene Are 31 de ani si este nascut in orasul Targu Bujor din judetul Galati, intr-o familie cu indelungata traditie didactica. A studiat la cele mai prestigioase colegii din Galati: la Colegiul National „Vasile Alecsandri” si Colegiul National „Costache Negri”, perioada in care a cochetat si cu presa, fiind un activ jurnalist la un ziar local ce avea o pagina pentru adolescenti. La varsta de numai 18 ani (in 2005) a devenit cel mai tanar reprezentant oficial al Programului „Clean Up the World”, initiat si sustinut de Organizatia Natiunilor Unite (ONU) prin Departamentul de Mediu.

A plecat la Universitatea din Chicago (SUA) la varsta de 19 ani (in 2006), dupa ce a primit o bursa speciala de la Guvernul Romaniei un program care se anunta extrem de incitant pentru viitorul tarii). A absolvit 2010, ca sef de promotie, la doua specializari: Stiinte Politice si Studii Internationale. Are si un master in comunicare. Inainte de a pune bazele propriei afaceri, a lucrat pentru cunoscutele

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img