News Flash:

Salata verde ajuta la protejarea organismului de cancer pulmonar si al cavitatii bucale

19 Aprilie 2018
400 Vizualizari | 0 Comentarii
s604x0 Salata verde

Substantele care dau frunzelor de salata gustul amarui au proprietati miraculoase, mai ales atunci cand salata este consumata constant, in cantitati mai mari.

Ne place salata, mai ales, acum, primavara cand frunzele-i sunt fragede si o consumam cu deosebita placere langa o friptura sau o mancare de post. Frunzele de salata verde sunt o sursa excelenta de substante nutritive, care ofera celor ce o consuma multe beneficii pentru sanatate. Astfel, frunzele contin vitaminele A, C, B1, B2 si minerale precum potasiu, fier, cupru, fosfor si molibden.

Salata verde, consumata ca atare, in sandvisuri, sau sub forma de salata in amestec cu alte legume sau verdeturi poate trata cu succes constipatia si alte tulburari gastrointestinale. Salata verde contine fier de aceea se recomanda ca tonic, persoanelor anemice. Specialistii afirma ca absorbtia fierului din salata verde este mult mai mare decat cea din suplimentele care contin fier. Deoarece are in compozitia sa acid folic, care previne instalarea anemiei in timpul sarcinii, salata verde se recomanda femeilor insarcinate.

Consumul de salata verde creste masa osoasa si, in timp, ajuta la prevenirea osteoporozei. In cazul pacientilor care sufera de Alzheimer, salata verde are un rol esential deoarece limiteaza daunele neuronale de la nivelul creierului. In plus, salata verde poate ameliora insomnia si trata durerile de cap. Potasiul din compozitia frunzelor proaspete de salata ajuta la controlul ritmului cardiac si a tensiunii arteriale iar cuprul si fierul sunt necesare pentru formarea celulelor rosii din sange.

Sucul de salata verde care se poate obtine cu ajutorul storcatorului de fructe, ajuta la tratarea mai multor tipuri de tulburari sexuale, creste nivelul fertilitatii si numarul spermatozoizilor. Astfel, la barbati, consumul de suc proaspat de salata imbunatateste disfunctia erectila si ejacularea precoce. Ca sa prepari o salata simpla ai nevoie de cateva frunze verzi de ceapa sau o ceapa rosie pe care le tai si le freci cu putina sare. Frunzele de salata se spala una cate una, se lasa la scurs si apoi se taie sau se rup cu mana. Adauga in salata si o mana de patrunjel verde, proaspat, pentru aroma si gust deosebit.

Peste salata astfel preparata toarna ulei de masline si zeama de lamaie si amesteca bine in asa fel incat toate ingredientele sa treaca prin ulei. Unele persoane mai adauga rosii sau cateva felii de castraveti. Retine ca salata, indiferent de ingrediente, se prepara cu cel putin o jumatate de ora inainte de a o servi la masa. Salata nu ingrasa, nu face rau si poate fi nu numai un aliment usor si aromat de primavara, ci si un medicament care fluidifica sangele, curata organismul de toxine, stimuleaza digestia.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0957 (s) | 35 queries | Mysql time :0.025424 (s)