News Flash:

Scapa de consumul de zahar: Cinci solutii practice.

11 Februarie 2014
1006 Vizualizari | 0 Comentarii

Cel mai recent studiu realizat de Centers for Disease Control and Prevention arata ca persoanele care consuma cantitati mari de zahar au un risc foarte ridicat de a suferi de boli cardiovasculare. Trebuie sa retii ca nu numai lingurita de zahar pe care o pui in cafea este contorizata, ci in special ceea ce se ascunde in produsele procesate pe care le cumperi din comert. Acestea pot sa contina cantitati foarte mari de zahar pe care nu le iei in considerare atunci cand vine vorba despre consumul de zahar.

Asadar, mare atentie la ingredientele produselor pe care le cumperi, deoarece zaharul poate sa fie trecut si sub denumirile urmatoare: fii atenta la cuvintele care se termina in "oza", cum ar fi dextroza, fructoza, maltoza si la cele care se termina in "ol" cum ar fi sorbitol.

Pe langa efectele nocive asupra inimii s-a demonstrat stiintific faptul ca zaharul rafinat este implicat in dezvoltarea si raspandirea cancerului. Un consum excesiv de zahar intoxica celulele si favorizeaza formarea tumorilor canceroase. "Aceasta intoxicare a celulei conduce la o mai mare cantitate de insulina secretata si la o cantitate mai mare de acid lactic, atat in celula, cat si in jurul ei factori importanti de crestere tumorala", explica prof. Dr. Pavel Chirila, medic primar boli interne, in cartea sa "Nu hrani cancerul!"

Limiteaza cantitatea de zahar pe care o consumi si tine cont de aceste solutii practice care-ti pot fi de folos:

1. Citeste eticheta produsului pe care-l cumperi.

Multe produse la care nu te astepti pot sa contina zahar. Painea alba, maioneza, sosurile pentru paste, untul de arahide, ketchup-ul si multe alte produse care intra la categoria dulciuri.


2. Nu alege produse fara grasimi sau "low-fat"

Fii atenta si la produsele etichetate ca avand o cantitate mica de grasimi "low-fat".
Pentru a substitui grasimile extrase, producatorii adauga adesea o cantitate mai mare de zahar in ele.


3. Gaseste alternative sanatoase la zaharul rafinat.

In loc sa folosesti zaharul alb rafinat poti sa indulcesti cafeaua cu o lingurita de miere de albine, sirop de agave, zahar de cocos sau extract de stevia (care are zero calorii). Zaharul din nuca de cocos are un index glicemic mai mic decat cel din trestie sau sfecla. Acesta se obtine din seva sau nectarul palmierilor si contine potasiu, zinc, fier, vitaminele B1, B2, B3 si B6. Acest tip de zahar care nu este rafinat si nici albit are un index glicemic mediu, cu 10 procente mai mic decat cel obtinut din trestie sau sfecla.


4. Cumpara ocazional dulciuri din comert.

In loc sa alegi dulciurile rafinate din comert, prepara alternative sanatoase acasa sau rezuma-te la a consuma fructe proaspete sau ciocolata cu 70% cacao pentru a-ti satisface pofta de dulce.


5. Cumpara numai iaurt simplu, niciodata cu fructe.

Astfel poti sa folosesti fructe proaspete in functie de gustul tau si sa fii sigura ca nu ai niciun strop de zahar rafinat in iaurt. Eventual poti sa pui o jumatate de lingurita de miere de albine naturala, daca fructul pentru care ai optat nu este unul foarte dulce.

De exemplu, stiai ca 230 grame de iaurt cu fructe poate sa contina pana la 7 lingurite cu zahar?
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0978 (s) | 36 queries | Mysql time :0.018815 (s)