marți, 19 martie, 2024

Teapa de zile mari! Un client si-a facut un abonament la RCS-RDS. Imediat dupa semnarea contractului a primit un mesaj care l-a socat

Distribuie:

Publicat:

 Oferta firmei de telefonie mobila si fixa s-a dovedit a fi o mare pacaleala • Judecatorii au dat dreptate clientului ce s-a simtit lezat

Un client iesean a incheiat cu RCS-RDS un contract ca urmare a unei oferte cu privire la unele abonamente pentru convorbiri telefonice mobile nelimitate atat pe plan national, cat si pe plan international. Ulterior utilizarii serviciilor nelimitate, acesta a primit pe telefonul mobil un mesaj expediat de companie prin intermediul caruia era instiintat de faptul ca "depasirea unui prag de 3.000 de minute de convorbiri catre retelele internationale mobile atrage dupa sine suspendarea serviciului pentru cartela SIM, pana la sfarsitul lunii in care s-a inregistrat acel consum".

Ieseanul ce s-a simtit lezat in dreptul sau la convorbiri nelimitate a mers la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi si a depus reclamatie. Comisarii au sanctionat firma cu amenda in valoare de 5.000 de lei pentru comportament incorect si a dispus masura de a da posibilitatea utilizatorului de a efectua convorbiri la modul nelimitat.

"Ca urmare a sanctiunii, societatea comerciala a formulat plangere contraventionala, motivand ca, prin acea notificare expediata prin sms, consumatorul a fost informat asupra unui prag pana la care consumul este considerat a-i satisface nevoile necesare, in beneficiul acestuia. Insa, prin notiunea «nelimitat», consumatorului i-a fost indusa convingerea ca serviciul este unul nemasurat, nemarginit, fara sfarsit, infinit, fara margini etc. In consecinta, acesta a luat decizia de a achizitiona serviciul, abonamentul", a declarat Alexandru Hordila, comisar-sef in cadrul CJPC Iasi.

Instanta de judecata, prin hotararea luata, a conchis ca "apelanta justifica actiunea de suspendare a abonamentului prin invocarea clauzelor contractuale ce definesc notiunea de frauda, insa raportat la inscrisurile dosarului nu se poate descoperi ca ar fi fost frauda utilizatorului. Oricum, apelanta nu a fost amendata pentru aplicarea incorecta a prevederilor contractuale, ci pentru ca a facut o oferta de abonament nelimitat, astfel ca era obligatia sa de a respecta oferta si de a nu aduce limitari ulterioare". Hotararea judecatorilor este definitiva si irevocabila.

Amenzi de 31.000 de lei aplicate RCS-RDS

Compania de telefonie mobila si fixa a fost sanctionata cu 14 amenzi in valoare de 31.000 lei pentru comportament incorect în relatia cu consumatorii, dar si pentru nerespectarea clauzelor contractuale. Firma de telefonie mobila si fixa este printre cele mai reclamate societati de catre ieseni la CJPC Iasi, anul trecut. Cele mai multe reclamatii au fost din cauza postului telefonic deranjat.

Astfel, in momentul in care sunau pentru a anunta o problema aparuta la internet sau la telefonul fix, nu raspundea nimeni. Unii dintre clienti au incercat ore bune sau toata ziua pentru a lua legatura cu cineva din cadrul firmei, insa fara niciun rezultat. Anul trecut au fost inregistrate 3.732 de sesizari ale clientilor nemultumiti din Iasi, mare parte dintre acestea fiind cele referitoare la problemele pe care le intampina cu reprezentantii firmelor de telefonie mobila si fixa.
Reprezentantii RCS-RDS nu au oferit un punct de vedere pana la inchiderea editiei.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img