luni, 18 martie, 2024

Traseul expres care leaga Bucurestiul de A1, pornit in urma cu 10 ani, nu are nici ACUM un PUZ, ci un aviz „de principiu”. In ce stadiu sunt lucrarile

Distribuie:

Publicat:

Primaria Capitalei precizeaza, intr-un raspuns la solicitarea MEDIAFAX, ca pentru construirea drumului care sa lege Splaiul de Autostrada Bucuesti- Pitesti se va alege varianta exproprierii a 20 de imobile de langa Lacul Morii. Totusi, Municipalitatea nu are deocamdata un PUZ pentru acest traseu.
Vechi de mai bine de 10 ani, proiectul „Penetratie Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti Pitesti” este departe de a se finaliza, in ciuda faptului ca Primaria Capitalei a anuntat recent ca Podul care va traversa Soseaua Virtutii este finalizat in proportie de 85,5%. Podul respectiv si Nodul Rutier din aceea zona reprezinta doar prima etapa a proiectului.

Dumul care trebuie sa plece in continuitate de la acest pod, catre A1, pe langa Lacul Morii, mai are insa de asteptat.

„Acest proiect a fost demarat in urma cu 10 ani si a prevazut un culoar de expropriere care cuprinde in acest moment aproximativ 200 de imobile care ar trebui demolate. Tinand cont de faptul ca exproprierile la acest nivel presupun costuri exorbitante si ca unele dintre imobilele aflate pe acest traseu au fost edificate in ultimii ani, Primaria Municipiului Bucuresti a solicitat proiectantului redefinirea culoarului de expropriere care sa implice costuri minime”, precizeaza reprezentantii Primariei Capitalei, intr-un raspuns la solicitarea agentiei MEDIAFAX.
Potrivit Municipalitatii, se va alege varianta exproprierii a 20 de imobile, si nu 200, cum se prevedea initial.

„Proiectantul a propus trei variante de traseu, si a fost aleasa cea care corespunde atat din punct de vedere tehnic cat si financiar, si a fost obtinut avizul de principiu de la ANAR (Administratia Nationala Apele Romane – n.red) pentru acest traseu. Subliniem ca noul traseu implica exproprierea a 20 de imobile, fata de 200 cat erau in proiectul initial”, mai spun reprezentantii PMB.

Municipalitatea mai precizeaza ca exproprierile se vor demara dupa elaborarea unui PUZ, care trebuie sa fie aprobat de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

„Primaria Capitalei, prin Directia Infrastructura, va demara in perioada urmatoare realizarea unui Plan Urbanistic Zonal care sa contina acest traseu. Dupa realizarea PUZ-ului si aprobarea acestuia in Consiliul General, PMB va incepe procedura de expropriere in vederea realizarii acestui obiectiv”, mai spun reprezentantii PMB.

Lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti au fost incepute in 2010, iar potrivit proiectului initial, artera trebuia sa masoare 8,3 kilometri. Licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de catre consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul de finalizare fiind 2014. Lucrarile au fost oprite la scurt timp insa, din cauza litigiilor.

Construirea acestui drum reprezinta unul dintre cele mai importante proiecte pentru fludizarea traficului in Capitala, fiind o alternativa pentru Bulevardul Iuliu Maniu, intens circulat, mai ales la final de saptamana, de catre soferii care ies din Bucuresti pe Autostrada Bucuresti- Pitesti. De cele mai multe ori, ambuteiajele se intind pe aproape toata lungimea bulevardului.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img