News Flash:

Trucuri pentru un somn mai odihnitor. Cat sa dormi ca sa fii odihnit

3 Aprilie 2014
1295 Vizualizari | 0 Comentarii
Viata agitata si orele de munca peste program ne fac sa taiem din orele de somn. Vezi cateva trucuri pentru un somn mai odihnitor si afla cat trebuie sa dormi ca sa fii odihnit, in functie de fazele somnului.

Cand adormi: Ce sa faci ca sa il chemi pe Mos Ene

In clipa in care te trezesti dimineata, corpul tau incepe sa produca cate putin din substanta numita adenozina. Ea se aduna toata ziua, pentru ca seara, sa anunte creierul ca e timpul sa te duci la culcare. Pe timpul zilei, nivelul de neurotransmitatori dopamina, serotonina si adrenalina fluctueaza, pentru ca tu sa ai energie atunci cand ai nevoie. Seara, dupa apusul soarelui, organismul tau abunda de melatonina, care ii spune creierului tau ca e timpul sa mergi la culcare. In plus, nivelul de cortizol scade, sau ar trebui sa scada (daca nu pleci intr-o calatorie a doua zi, sau nu ai o sedinta importanta), pentru ca muschii sa se relaxeze si sa poti adormi linistit.

Daca ai insomnii, incearca sa jonglezi cu acesti neurotransmitatori si hormoni, astfel incat sa te poti odihni mai bine. Renunta la stimuli luminosi, Cuma r fi televizorul, pentru ca organismul sa realizeze ca soarele a apus. Nu bea cafea dupa ora 15, pentru ca nivelul acestor substante sa nu fie alterat seara.

Dupa trei ore de somn. De ce e prea putin

Daca te trezesti dupa doar trei ore de somn, corpul tau nu a apucat sa completeze nivelul de adenozina, te umpli de hormonul stresului cortizol, ca sa poti sta treaz si capacitatea corpului de regenerare a fost intrerupta. Poti sa supravietuiesti asa doar cateva zile, deoarece prea putina odihna si prea mult cortizol in corp duc la hipertensiune, crestere in greutate, scaderea imunitatii si boli de inima.

Dupa sase ore de somn. De ce te simti obosit

Dupa sase ore de somn, corpul tau a trecut deja de faza de somn adanc si regenerator si a intrat in fazele de somn REM. Corpul tau este practic imobilizat de un aminoacid care dezactiveaza miscarile, pentru ca, in timp ce visezi, sa nu pleci la plimbare sau sa te lovesti. De aceea, daca te trezesti dupa doar 6 ore de somn adanc, te vei trezi foarte greu, chiar si cu un ceas desteptator care sa te ajute.

Pe langa starea de somnolenta si ameteala, vei simti si o foame ascutita, din cauza nivelului mic de leptina, care da senzatia de satietate si al nivelului mare de grelina, care provoaca senzatia de foame atunci cand stomacul este gol.

Dupa opt ore de somn. De ce e media optima

Dupa opt ore de somn, corpul tau este pregatit sa se trezeasca, nivelul hormonilor si neurotransmitatorilor este normal, iar regenerarea celulara s-a incheiat.

Pentru ca ai produs rezerve de cortizol toata noaptea, corpul tau se trezeste usor si te simti odihnit.

Ca sa beneficiezi de odina celor 8 ore de somn, nu apasa pe snooze si deschide fereastra sau trage perdelele. Cateva minute de lumina soarelui vor anunta toate sistemele tale interioare ca e o noua zi si ca somnul s-a incheiat.

Mai mult de opt ore de somn. Cand sa mergi la medic

Daca dormi regulat opt ore pe noapte si tot te simti obosit, s-ar putea sa ai probleme de sanatate.

Depresia, obezitatea, diabetul, migrenele cronice si bolile cardiovasculare pot cauza somnolenta crescuta si majoritatea pot avea efecte devastatoare daca raman netratate.

Sursa: | Unica.ro

viata agitata mos ene
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1010 (s) | 25 queries | Mysql time :0.013328 (s)