News Flash:

Vezi aici intregul istoric al lui FARMAZON, cel mai prosper asfaltator de sub aripa ocrotitoare a PSD VASLUI

12 Septembrie 2016
5266 Vizualizari | 0 Comentarii
Frauda este una uriasa in valoare de peste 1.000.000 de lei, fiind instituite sechestre pe bunurile Transmir. Procurorii anticoruptie l-au pus sub acuzare pe directorul tehnic al societatii, Adrian Placinta. Potrivit procurorilor DNA, In luna aprilie 2010 si In luna august 2010, inculpatul, Placinta Adrian, In calitate de director tehnic al SCTransmir SRL, a Intocmit cu prilejul derularii proiectului cu finantare europeana „Reabilitare si modernizare drum judetean", Incheiat Intre Transmir si Consiliul Judetean Vaslui, documente continand mentiuni false cu privire la valoarea de achizitie a materialelor folosite In cadrul proiectului. In urma cercetarilor, procurorii au stabilic ca In perioada 22.03.2010 - 16.04.2010, Adrian Placinta a determinat un angajat din cadrul S.C. Transmir S.R.L. sa Intocmeasca mai multe documente In care erau consemnate date false." Documentele respective au fost depuse de catre inculpatul Placinta Adrian la Consiliul Judetean Vaslui, iar functionarii implicati In proiect le-au folosit ulterior, fara vinovatie, ca anexe la cererile de rambursare, acesta obtinand pe nedrept suma totala de 1.047.073,49 lei, reprezentand fonduri europene", au precizat procurorii DNA.Abonat la banii statului si cu relatii in lumea politica, Emil Savin, patronul Transmir, a supt bine din banii publici, conduce masini luxoase si sta intr-un palat.

Cum a pornit insa totul?

 Dornic sa parvina, fara sa-l intereseze metodele prin care o face, Savin a fost instrumentul perfect pentru cei din conducerea PSD. Politicienii nostri i-au facilitat sistematic accesul in lumea buna a afacerilor in constructii, deci la pusculita cu bani, pentru a putea beneficia de comisioane zdravene si a ramane totodata curati. Trecerea de la viata banala de tractorist, la una luxoasa si plina de beneficii a unul mare „afecerist" i-a priit de minune lui Savin. Si-a vazut de treburi fara ca nimeni sa-l deranjeze, considerand ca toate lucrarile i se cuvin, ajungand sa creada ca are, intr-adevar, o firma competitiva. Nu si-a tradat insa originile. Dovada stau lanturile groase de aur la care nu renunta nici in ruptul capului si ghiulurile imense, care pot fi folosite cu usurinta drept arme albe. Aceiasi pesedisti grijulii care l-au crescut si l-au dat lumii pe celebrul smecher ajuns Farmazon, s-au repezit sa-l apere si sa-l scape prin relatiile lor sus-puse de rigoarea legii, atunci cand Savin ar fi omorat un om, calcandu-l cu masina. Lucrari in bataie de joc la Husi, in judetul Vaslui. Se asfalteaza strazile si se refac trotuarele. Lucrarile in micul oras au inceput in urma cu vreo cinci ani si nimeni nu stie cand vor fi gata. Pana acum autoritatile au reusit sa repare trotuarele din cateva cartiere. Toate bune si frumoase pana aici, numai ca acestea au o latime de cativa centimetri, iar oamenii sunt nevoiti sa mearga in sir indian, de multe ori intr-un picior. Orasul Husi este unul fara drumuri asfaltate si apa potabila, in multe cartiere. Cand ploua,  drumurile devin mlastinoase. De fiecare data, la plangerile oamenilor, primaria din Husi raspunde cu promisiuni. Dupa aceste reparatii, mersul pe jos reprezinta o adevărată provocare pentru cetatenii din Husi. Oamenii fie merg pe o parte, lipiti de garduri, fie sar intr-un picior. Si asta din cauza ca in unele locuri pe asa ingustele trotuare, au fost montate indicatoare rutiere. Nici strazile recent reabilitate nu sunt mai late, soferii plangandu-se ca in unele zone abia pot trece doua masini una pe langa alta. Proiectul asfaltarii in municipiului Husi are o valoare de aproape patru milioane de lei, bani obtinuti prin fonduri europene, prin intermediul Ministerului Dezvoltarii Regionale. Oamenii se intreaba acum daca nu cumva banii obtinuti au fost prea putini si din aceasta cauza pe anumite strazi, trotuarele sunt mult prea inguste astfel incat trebuie sa mergi in coloana. Strans legate de trotuare sunt si bordurile. Acestea sunt prea inalte, astfel ca in anumite zone, este o adevarata provocare sa cobori un carucior pentru copii, spre exemplu. Primarul din Husi, Ioan Ciupilan, spune ca aceste borduri au fost facute asa, astfel incat sa nu mai permita masinilor sa urce pe trotuar.

 800 de milioane de euro pentru infrastructura vasluiana

 Peste 800 de milioane de euro au intrat in judetul Vaslui in ultimii ani. In ciuda acestui lucru, suntem in continuare cei mai saraci din Europa. S-au umplut in schimb de bani baietii destepti. La Vaslui au fost alocati bani cu vagonul pentru infrastructura, dar soselele de la noi sunt ciuruite de gropi. Asfaltangii de doi lei ca Emil Savin, zis regele Farmazon, au incasat bani cu sacul de la statul roman si de la UE pentru diverse lucrari; problema este ca si-au batut si isi bat joc de vasluieni si fac lucrari de mantuiala. Astfel pot fura mult mai mult. Anchetatorii au ridicat marti zeci de saci cu documente de la societatile Transmir, Conbetas, Star Construct, Urban Proiect si Constructii Consult. Aceste societati sunt fidele PSD, partid pe care il sponsorizeaza si de sefii caruia primesc contracte pe bani publici. Toate lucrarile facute de societatile care sug frecvent banii CJ sunt acum verificate de DNA. Istoria societatii Transmir SC Transmir SRL este o firma infiintata la ordinul fostului baron PSD, Ion Manole, in anii 2000. La acea vreme, Manole era presedinte la CJ si avea nevoie de o firma de incredere. Asa l-a gasit pe Emil Savin, tractorist la vremea respectiva. Savin a devenit regele asfaltului, dupa ce, de-a lungul anilor, firma sa a castigat majoritatea licitatiilor pentru drumurile judetului. Savin a fost in perioada comunista si soferul presedintelui de CAP, de la Murgeni. Acum este printre cei mai bogati oameni din Moldova. In anul 2010, de exemplu, firmele se inchideau pe capete din cauza crizei economice. Faramazon prospera in schimb. Isi schimba anual masinile, achizitionand pentru el si familie modele dintre cele mai scumpe. Numai in 2010 firma lui Emil Savin avea o cifra de afaceri 63.344.708 lei si un profit 9.388.479 lei. Societatea Transmir condusa de penalul Savin a castigat aproape toate licitatiile Consiliului Judetean Vaslui. Este de notorietate prietenia sa cu liderul PSD, Dumitru Buzatu. In mandatul lui Buzatu, Transmir a castigat 45 de licitatii organizate de Consiliul Judetean! Groapa Ecologica de la Rosiesti, pentru care Uniunea Europeana a investit 35 de milioane de euro, reabilitari de drumuri judetene si canalizari, sunt lucrari pentru care in conturile lui Savin au intrat zeci de milioane de euro.

Firma patronata de Emil Savin, sponsorul PSD, a dat un tun financiar incredibil pe spatele locuitorilor din Iasi.

A prins un contract cu fonduri europene, insa a lucrat in bataie de joc, iar acum cei care au de suferit sunt iesenii. Firma a pus mana pe zece milioane de euro, insa ce a lasat in urma intrece orice imaginative. Situatia este de-a dreptul dezastruoasa, insa nimeni nu a luat vreo masura pana in prezent. Un drum reabilitat cu fonduri europene si receptionat in urma cu doar noua luni de zile a inceput sa se deterioreze. Artera DJ 248 care leaga judetele Iasi si Vaslui deja se crapa pe anumite portiuni, spre disperarea soferilor care circula zilnic pe acest drum. Drumul judetean 248 Iasi - Vaslui a fost reabilitat de o firma din localitatea Murgeni, Vaslui, Transmir SRL, pentru circa zece milioane de euro pe o portiune de 38 kilometri. Chiar daca a incasat acesti bani, lucrurile nu sunt nici pe departe bune. Ba dimpotriva, au aparut cratere pe sosea, rigolele de pe marginea drumului au cedat, iar podete crapate sunt la tot pasul. Lucrarea finala a fost dusa „la bun sfarsit" intr-o prima etapa in luna aprilie a acestui an, insa lucrurile sunt departe de adevar. Drumul leaga cele doua judete pe traseul Iasi - Ciurea - Mogosesti - Grajduri - Scanteia - Rebricea - Vulturesti (judetul Vaslui), insa pe o buna bucata de drum artera da semne ca cedeaza. Cine intra in Ciurea, pe zona Lunca Cetatuii - Dumbrava, poate vedea cu ochiul liber cum podetele se crapa cu ochiul liber. De altfel, majoritatea podetelor din zona sunt aproape distruse. Lucrurile nu difera prea mult nici in zona satului Bordea din comuna Grajduri. Aici, situatia este de-a dreptul dezastruoasa. Drumul s-a crapat, au aparut pe portiuni gropi in asfalt, iar soseaua s-a lasat. „Sunt mai multe probleme in zona. Pentru ca e si traficul mare s-a ajuns in aceasta situatie, sunt camioane de mare capacitate care circula in zona, iar soseaua nu a fost adaptata. Traficul intre orele 22.00 si 0.00 este infernal, iar situatia se repeta de pe la 3.00 la 5.00 dimineata. Am observat si eu ca sunt anumite parti la santuri unde betonul este macinat. S-a turnat un strat foarte subtire pe pamant si asa a ramas. Cred ca la iarna, cand da inghetul, va fi cosmar", a spus Constantin Zamfirache, primarul comunei Grajduri. Nici spre comuna Scanteia lucrurile nu s-au imbunatatit. Oamenii din zona acuza chiar faptul ca firma a lucrat in bataie de joc. „Ei au luat pamantul, au sapat intr-o zi, si apoi au trecut direct cu cofratul. Pai asa se face? Se pune pamantul, se uda, se lucreaza, se cofreaza putin. Asa se lucreaza. Normal ca a crapat acum! Tot pamantul s-a lasat, doar la inceput era la nivel tot. Si la Bordea, la Grajduri s-a crapat. Au facut receptia la vreun restaurant si nimeni nu stie ce au facut cu banii", a spus Costel Ifrose, un iesean din Scanteia.

Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1186 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019486 (s)