News Flash:

Vitamina B12: de ce este atat de importanta pentru organism

27 Februarie 2020
359 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.8314 RON (+0.0034)
USD: 4.4445 RON (-0.0226)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
12 5

Rolul crucial al vitaminei B12. Vitamina B12, numită și cobalamina, este o vitamină din grupa B, deci este solubilă în apă. Este o vitamină foarte importantă pentru funcționarea creierului, a sistemului nervos și în sinteza ADN-ului. Această vitamină trebuie asigurată de alimente, populațiile cu cel mai mare risc de carenta sunt vegani, precum și vârstnici, datorită consumului redus de alimente de origine animală.

Caracteristicile vitaminei B12:

Se găsește în produsele de origine animală
Esențial pentru o sănătate bună a sistemului nervos
Deficitul său poate induce anemie
Suplimentarea necesară în cazul dietei vegane

Rolul crucial al vitaminei B12

Rolul în hematopoieză: Vitamina B12 are un rol anti-anemic, ajută, de asemenea, la asimilarea acidului folic (vitamina B9).

Menținerea sistemului nervos: Participa astfel la protecția celulelor nervoase.

Rolul antialergic: Combinată cu un antihistaminic, vitamina B12 poate avea un rol benefic în dispariția simptomelor alergice. În plus, este de asemenea detoxifiant și ajută organismul să purifice toxinele acumulate în ficat.

Vitamina B12 și cancerul: Până în prezent, unele studii științifice au evidențiat rolul de detoxifiere al vitaminei B12 în urma anumitor chimioterapii.

Cum se utilizează vitamina B12 în mod corespunzător: 2,4 μg de vitamina B12 pe zi pentru un adult sănătos.

Suplimente cu vitamina B12 în cazul dietei vegane

Se recomandă administrarea suplimentelor de vitamina B12 pentru populațiile care urmează o dietă vegană sau consumă foarte puține alimente de origine animală. Oricare ar fi forma (comprimat, fiolă, injecție etc.), vitamina B12 este absorbită în același mod de către organism.

Când consumăm această vitamină B12 sub forma unui supliment alimentar, doza poate ajunge până la 5000 μg, ceea ce este departe de doza recomandată de 2,4 μg zilnic. Acest lucru se poate explica prin depozitarea vitaminei B12 în organism, ceea ce face posibilă administrarea anumitor suplimente alimentare lunar și nu zilnic. În paralel, vitamina B12 conținută într-un comprimat nu este complet absorbită de organism, prin urmare, va fi necesar să luați un supliment foarte dozat pentru a-și acoperi nevoile. Pentru a afla care este doza de vitamina B12 pentru dumneavoastră, vă rugăm să vă sfătuiți cu medicul.

În unele cazuri speciale, vitamina B12 poate fi administrată sub formă de injecție. De exemplu, în cazuri de malabsorbție severă sau în urma unei intervenții chirurgicale digestive. Injecția cu vitamina B12 poate provoca totuși unele reacții adverse nedorite: prurit, urticarie, eczeme etc.

Rolul crucial al vitaminei B12. Efectele adverse ale cobalaminei (vitamina B12)

Foarte multe simptome pot apărea în caz de deficiență de vitamina B12, printre cele mai frecvente regăsim simptome neurologice (furnicături, dureri), anemie (nivel scăzut de fier în sânge) și tulburări digestive (constipație, diaree). Vitamina B12, în caz de deficiență, poate provoca, de asemenea, simptome mai generale, cum ar fi căderea părului, paloare etc. Dacă aveți îndoieli, contactați medicul dumneavoastră. El vă va explica cum să tratați o deficiență de vitamina B12.

Prea multa vitamina B12 in sange?

Este foarte rar să aduci prea multă vitamină B12 în corp, până în prezent, singurul efect secundar observat în cazul consumului excesiv de B12 este aparitia acneei, insa nu s-a demonstrat nicio toxicitate reală.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1003 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018873 (s)