News Flash:

5 sfaturi care te ajuta sa transformi fiecare ceasca de cafea intr-o doza de sanatate

27 Februarie 2019
878 Vizualizari | 0 Comentarii
s604x0 Cafea

Iti place sa iti savurezi cafeaua inca de la prima ora a diminetii pentru ca te incarca cu energia potrivita de care ai nevoie intreaga zi. In plus, stii deja ca, pe langa gustul amarui intens este o bautura care iti furnizeaza o doza de antioxidanti benefici sanatatii: un studiu publicat in JAMA Internal Medicine dezvaluie ca persoanele care beau cafea au un risc mai scazut sa dezvolte boli degenerative.

Totusi, modul in care o prepari poate fi imbunatatit, astfel incat ceasca de cafea sa fie o adevarata doza de sanatate. Mai jos ti-am pregatit cinci idei care pot schimba felul in care iti bei cafeaua zi de zi :

1. Bea intotdeauna cafeaua fara zahar Este deja cunoscut faptul ca zaharul este cel mai daunator ingredient al dietei moderne asa ca daca vrei ca antioxidantii cafelei sa iti furnizeze energie, nu anula aceste beneficii prin adaosul de zahar. Din cauza continutului ridicat de fructoza, zaharul este relationat cu boli care afecteaza calitatea vietii, cum ar fi obezitatea sau diabetul. Totusi, daca nu concepi viata fara o lingurita de zahar in cafea, opteaza pentru un indulcitor natural cum este stevia.

2. Opteaza pentru cafeaua preparata la filtru Cea mai sanatoasa alegere este cafeaua preparata la filtru, pentru ca aceasta contine mai putin cafestol, substanta organica care contribuie la cresterea colesterolului rau din sange. Alege o cafetiera cu filtru de cafea care se potriveste nevoilor tale pentru a te bucura de o ceasca de cafea buna si cu tot atat de multi antioxidanti. Atentie, retetele de cafea greceasca sau turceasca, reparate la ibric contin cel mai mare nivel de cafestol dintre toate metodele in care alegem sa ne preparam cafeaua  si poate influenta cresterea in timp a colesterolului.

3. Alege cafea din surse organice Calitatea cafelei difera in functie de procesele si metodele de cultivare ale acesteia. Ca orice cultura aceasta poate fi tratata cu pesticide sau alte chimicale care ii limiteaza substantele active. Pentru a evita sa iti prepari o cafea provenita din surse indoielnice, opteaza pentru brandurile de cafea de calitate care mentioneaza sursa de provenienta  organica. Cafeaua organica vine din ferme certificate care sunt testate trei ani la rand conform unui protocol, inainte de a primi aceasta certificare. Pesticidele, fertilizatorii si substantele chimice nu sunt permise, iar cafeaua pe care o consumi este in totalitate naturala.  

4. Adauga un praf de scortisoara Scortisoara este un condiment sanatos care, pe langa gustul intens si picant, are si proprietati antioxidante, care reduc nivelul de glucoza din sange, colesterolul si trigliceridele. Adauga in ceasca de cafea un strop de aroma de scortisoara si nu doar papilele se vor bucura, dar si corpul iti va multumi pentru doza de sanatate. Totusi, te sfatuim sa nu exagerezi cu adaosul acestui condiment pentru a nu influenta prea mult gustul cafelei.

5. Bea cafea decofeinizata dupa-amiaza Cafeaua este un ingredient bogat in cofeina, iar acest stimulent natural iti poate da multa energie daca este consumat dupa ora 15 si poate interfera cu secretia melatoninei. Melatonina este hormonul raspunzator de reglarea somnului, iar daca nu se sintetizeaza in cantitate normala, rezultatul este un somn superficial si de calitate proasta, neodihnitor.

Nu li se intampla tuturor sa nu mai adoarma dupa ce au baut o ceasca de cafea, dar pentru a evita testarea acestei situatii pe pielea ta iti recomandam sa consumi cafea decofeinizata sau o ceasca de ceai pentru un somn linistit.

Cafeaua este una dintre cele mai populare bauturi din lume, iar felul in care o preparam si o savuram poate fi imbunatatit pentru a ne ajuta si proteja sanatatea in mod real. Aplica sfaturile de mai sus si bucura-te de fiecare strop din ceasca. 

Galerie Foto

s604x0_Cafea-1
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2023 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1013 (s) | 34 queries | Mysql time :0.042507 (s)