News Flash:

5 trucuri pentru protejarea ficatului

11 Mai 2018
842 Vizualizari | 0 Comentarii
FICAT

Exista diferite metode care sunt menite sa sustina activitatea ficatului si sa il protejeze in fata consumului de alcool. Buna functionare a ficatului este vitala – acesta asigura detoxifierea organismului si eliminarea rapida a alcoolului din corp. Si de aceste lucruri ar trebui sa tii cont chiar daca te numeri printre bautorii ocazionali de alcool. O cantitate putin mai mare iti poate da peste tot tot organismul. Asa ca ficatului i-ai face bine…

Sa bei incet. Ficatul poate sa faca fata doar unui pahar de alcool pe ora. O cantitate mai mare nu va face decat sa determine intoxicarea organismului si transportul alcoolului in sange pana la momentul in care ficatul va fi pregatit sa il proceseze. Daca are loc aceasta intoxicare, iti vei suprasolicita ficatul si vei sfarsi prin a te confrunta cu efectele neplacute ale asa-numitei mahmureli.

Sa bei apa. Alcoolul intrerupe activitatea hormonului care determina corpul sa retina apa. Rezultatul? Deshidratarea accentuata si durerile de cap. Pierderea apei din organism genereaza senzatia de sete, care, la randul ei, incurajeaza consumul mai mare de lichide. Singurul lichid care va ameliora deshidratarea este apa. Intre paharele de bautura alcoolica bea apa din abundenta si acelasi lucru si inainte sa te culci – vei evita durerile de cap matinale.

Sa iei vitamina B. Organismul foloseste multi nutrienti pentru procesarea alcoolului. Niacina (vitamina B3) se „lipeste” de molecula de alcool si ii faciliteaza iesirea din corp. Daca ai un nivel scazut de vitamina B3, eliminarea alcoolului este mai lenta. Surse foarte bune de complex vitaminic B sunt: avocado, curmalele, legumele, nucile, migdalele, pestele (somonul, sardinele, tonul), ouale, semintele de floarea soarelui, cerealele integrale si vegetalele verzi.

Sa consumi vitamina C. Antioxidantii sunt foarte importanti pentru contracarearea efectelor nocive pe care le are alcoolul la nivel celular. Vitamina C este afectata direct de actiunea alcoolului, asa ca suplimentarea acesteia este musai necesara. Alimentele pe care trebuie sa le vizezi sunt: broccoli, citricele, guava, patrunjelul, ananasul, cartofii, varza cruda, capsunele, etc. Desigur, sunt importanti si ceilalti antioxidanti: vitaminele A si E, coenzima Q10, seleniul, zincul, betacarotenul, semintele de struguri, ceaiul verde, gingko biloba si acidul lipoic.

Sa alegi intelept ceea ce bei. Fereste-te de bauturile dulci si de amestecurile hipercalorice. Efectele mahmurelii sunt resimtite mult mai rau atunci cand nivelul de zahar din sange este scazut. Baurile dulci nu fac decat sa creasca pe moment nivelul de zahar, urmand ca peste noapte sa scada dramatic si sa te lase cu o senzatie neplacuta de extenuare si ameteala.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2021 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1063 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034382 (s)