News Flash:

Ai grijă de sistemul imunitar: Ingredientele care te păzesc de răceli și alte boli în această toamnă

13 Septembrie 2021
173 Vizualizari | 0 Comentarii
miere si turmeric 990x729

Sezonul rece este unul al gripelor și al răcelilor, așa că nu ar strica să îți fortifici sistemul imunitar, pentru a-l ajuta să facă față virusurilor care îl atacă.

Sistemul imunitar este alcătuit din celule din piele, sânge, măduvă osoasă, țesuturi și organe care – atunci când funcționează așa cum ar trebui – protejează corpul împotriva agenților patogeni potențial dăunători (cum ar fi bacteriile și virusurile) și limitează daunele cauzate de agenții neinfecțioși, cum ar fi arsurile solare sau cancerul. Mai simplu spus, datoria sistemului imunitar să apere corpul împotriva bolilor.

Îți poți consolida imunitatea de pe o zi pe alta?

Răspunsul este „nu”. Imunitatea echilibrată nu se construiește în două săptămâni, înghițind câteva suplimente alimentare. Imunitatea se fortifică în timp, printr-un stil de viață sănătos: prin atenția la ceea ce mănânci zilnic (o cantitate suficientă de legume și fructe), printr-o activitate fizică regulată (cel puțin 150 de minute de mișcare pe săptămână), prin evitarea fumatului, dar și a consumului excesiv de alcool.

Deși studiile despre efectele benefice ale suplimentelor alimentare în consolidarea imunității au avut rezultate mixte, anumite ingrediente din suplimentele alimentare, cum ar fi zincul și vitamina C îți pot fi de ajutor atât în combaterea răcelilor, cât și în scurtarea perioadelor de boală.

Ce ingrediente îți fortifică sistemul imunitar toamna?

În ceea ce privește alimentația, există o serie de ingrediente și alimente care au un efect benefic asupra sistemului imunitar, și pe care le poți introduce cu ușurință în dietă (cum ar fi usturoiul sau spanacul) sau le poți lua sub formă de supliment alimentar (cum ar fi frunzele de măslin).

Usturoiul

Cunoscut ca fiind un aliat de preț în lupta cu guturaiul, usturoiul poate fi folosit și pentru a preveni îmbolnăvirea, întrucât conține substanțe precum vitamina C și zinc, care sprijină sistemul imunitar. Un studiu amplu de 12 săptămâni a constatat că un supliment zilnic de usturoi a redus numărul răcelilor cu 63% comparativ cu un placebo, potrivit doc.ro.

Durata medie a simptomelor de răceală a fost, de asemenea, redusă cu 70%, de la 5 zile în grupul placebo la doar 1,5 zile în grupul cu usturoi. Un alt studiu a constatat că o doză mare de extract de usturoi (2,56 grame pe zi) a redus numărul zilelor de răceală sau gripă cu 61%.

 

Continuarea pe exquils.ro

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2021 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1276 (s) | 34 queries | Mysql time :0.041720 (s)