News Flash:

Alimentele care cresc glicemia: Cum să le combini pentru a avea un efect benefic asupra sănătății

10 Iunie 2021
155 Vizualizari | 0 Comentarii
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.9250 RON (0.0000)
USD: 4.1340 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
orez brun cu ciuperci 990x1495

Unele alimente care cresc glicemia sunt sănătoase și nu trebuie eliminate complet. Dar trebuie limitat consumul lor dacă vrei să ții sub controlul zahărului din sânge.

Echilibrul glicemiei este esențial nu doar pentru prevenirea sau controlul diabetului zaharat. Glucoza este o sursă importantă de energie, iar dacă nivelul ei este prea crescut sau, din contră, prea scăzut, pot apărea simptome precum ceața cerebrală, oboseala, schimbările de dispoziție sau pofta de alimente nesănătoase.

Mai jos îți oferim o listă cu alimente care cresc glicemia, pe care trebuie să le consumi cu moderație sau chiar să le eviți.

Top alimente care cresc glicemia

Lactate vegetale (lapte de orez, de migdale, de soia, ovăz etc.) – acestea sunt frecvent îndulcite și aromate cu esențe, zahăr sau îndulcitori care cresc glicemia. Evită aceste produse sau alege variantele neîndulcite, recomandă csid.ro.

CITEȘTE ȘI: Alimentele care îți fură energia și puterea de concentrare: Ce să mănânci mai rar

Banane

Sunt bogate în potasiu, vitamina B6 și fibre, dar și în carbohidrați. În special bananele foarte coapte trebuie evitate, pentru că au un indice glicemic crescut.

Pentru a contracara efectul asupra glicemiei, poți consuma banane în combinație cu o mână de nuci sau cu puțin unt de arahide fără zahăr. Proteinele și grăsimile din aceste alimente compensează creșterea nivelului de zahăr din sânge.

Atenție și la fructe precum strugurii sau mango – au o cantitate mare de zahăr, deci trebuie consumate cu moderație.

Fasolea

Este o sursă excelentă de proteine, fibre, micronutrienți și prebiotice care „hrănesc” microbiomul intestinal. Cu toate acestea, fasolea conține mulți carbohidrați, deci poate crește glicemia dacă este consumată în cantități mari. Poți să o combini cu pui, pește sau ouă pentru a reduce potențialul ei glicemic.

Continuarea pe exquils.ro

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2021 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1546 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020150 (s)