vineri, 29 martie, 2024

Şapte din zece conducători auto din România s-au prezentat cu întârziere cu maşinile la service din cauza carantinei

Distribuie:

Publicat:

Şapte din zece şoferi români (70%) s-au prezentat cu întârziere cu maşinile la service ca urmare a carantinei impuse la nivel naţional, arată rezultatele unui sondaj publicat, luni, de către unul dintre cei mai importanţi producători mondiali de lubrifianţi.

Totodată, aproape două treimi (62%) dintre conducătorii auto din România sunt îngrijoraţi că autovehiculul lor ar putea fi mai puţin fiabil din cauza kilometrajului redus şi a lucrărilor de service omise.

Conform Castrol, motivul invocat cel mai frecvent de către proprietarii de maşini care nu îşi duc autovehiculul la service a fost imposibilitatea de a face o programare (24% dintre toţi respondenţii), urmată de o teamă de a contracta virusul Covid-19 în timpul unei vizite (18%).

În acelaşi context, îngrijorarea de a contracta virusul în timpul unei vizite la service a fost semnificativ mai mare în rândul proprietarilor tineri de autovehicule, invocată drept motiv pentru întârzierea unei vizite de 20% din totalul respondenţilor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, comparativ cu doar 8% dintre cei cu vârsta de cel puţin 65 de ani.

La nivel general, 70% dintre conducătorii auto au întârziat lucrările de service programate în timpul pandemiei, iar 62% s-au declarat îngrijoraţi de faptul că este posibil ca autovehiculul să fi devenit mai puţin fiabil din cauza numărului redus de kilometri parcurşi şi a vizitelor de service omise în timpul recentei carantine.

"Descoperirile evidenţiază nevoia ca service-urile auto să ofere asigurări privind măsurile de dezinfectare consumatorilor care revin la service şi beneficiile respectării intervalelor de service recomandate de producător. Întârzierea lucrărilor de service recomandate poate creşte probabilitatea acumulării de nămol în motor, ceea ce poate înfunda porţiuni vitale ale circuitului de ungere, reducând puterea, eficienţa şi durata generală de viaţă a motorului. Chiar şi în cazul utilizării normale, uleiul de motor al unui autovehicul se poate degrada la temperaturi foarte ridicate şi în timp acest lucru se poate manifesta ca depuneri de nămol. Acest proces este amplificat de călătorii scurte frecvente, de combustibilul de calitate scăzută, schimbarea întârziată sau omisă a uleiului, precum şi de călătoriile cu opriri şi porniri repetate, care devin din ce în ce mai des întâlnite în oraşele aglomerate", explică specialiştii Castrol.

Compania a lansat un tratament înainte de schimbarea uleiului, Engine Shampoo, care ajută la menţinerea funcţionării eficiente a motoarelor pe benzină şi a celor diesel pentru autoturisme. Acesta reduce depunerile de nămol cu până la 85% în cazul motoarelor pe benzină, după cum reiese din rezultatele testelor efectuate la Centrul Tehnologic Castrol, informează Agerpres.ro.

"Engine Shampoo ajută la menţinerea puterii şi eficienţei motorului prin dizolvarea şi eliminarea nămolului în timpul procesului de schimbare a uleiului. Operaţiunea de curăţare a motorului durează 10 minute şi se face înaintea efectuării schimbului de ulei, într-un atelier autorizat. După ce motorul a încălzit uleiul, acesta este oprit şi se adaugă 300 ml de Engine Shampoo, peste uleiul uzat. Motorul este apoi pornit din nou şi lăsat la ralanti timp de 10 minute. Nămolul este transferat în uleiul de motor, care este apoi drenat cu motorul oprit, iar filtrele sunt înlocuite. Acest proces maximizează curăţenia interiorului motorului, asigurându-se că noul ulei de motor poate avea o performanţă la niveluri optime", notează sursa citată.

Castrol, unul dintre cei mai importanţi producători de lubrifianţi din lume, face parte din BP Group şi serveşte clienţi şi consumatori din sectoarele auto, maritim, industrial şi energetic.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img