joi, 28 martie, 2024

Bancile din Romania lanseaza campania #DreptulLaBanking

Distribuie:

Publicat:

Băncile din România au lansat marți campania de informare și conștientizare #DreptulLaBanking, prin care își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg despre rolul băncilor și despre toate instrumentele incluse simbolic în #DreptulLaBanking.

Campania #DreptulLaBanking vorbește despre încredere, respectiv încrederea reciprocă între oameni şi sistemul bancar, dar şi despre dezvoltarea economiei României.

#DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă și dreptul la investiții într-o agricultură modernă, în infrastructură, în educație sau în sănătate, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Analogia cu un drept, care este tema campaniei, reprezintă o invitație adresată tuturor românilor să cunoască mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze, dar și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria.

Peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci și au achiziționat locuințe sau au realizat alte investiții imobiliare. Numărul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769 și numărul debitorilor persoane fizice cu alte credite pentru investiții imobiliare este de 201.505, arată datele Băncii Naționale a României, la finele anului 2019.

Valoarea creditelor ipotecare și pentru alte investiții imobiliare se ridică la 20 miliarde euro, ceea ce reprezintă 10% din Produsul Intern Brut (PIB) al României.

Totodată, aproximativ 100.650 companii se dezvoltă cu finanțare de la băncile din România, conform datelor de la finele anului 2019.

Valoarea finanțărilor acordate de bănci companiilor se cifrează la 25 miliarde euro, la finele lunii noiembrie 2019.

Pentru dezvoltarea IMM-urilor, antreprenorii au contractat finanțări de la băncile din România în valoare de 17 miliarde euro, arată datele din luna noiembrie 2019.

Românii fac aproximativ 885 milioane de tranzacții electronice în siguranță anual prin intermediul băncilor din România.

În agricultură, românii au contractat credite de peste două miliarde de euro, transmit rezultatele aferente lunii septembrie 2019.

Campania își propune să contribuie la creșterea nivelului de educație financiară în rândul consumatorilor, până în prezent, peste un milion de români beneficiind de cursuri gratuite de educație financiară realizate de sistemul bancar din România.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img