vineri, 29 martie, 2024

Buretele de vase contine mii de microbi. Dezinfectarea lui face si mai mult rau

Buretele din chiuveta dvs. de bucatarie cuprinde bilioane de microbi, adica mii de miliarde, inclusiv rudele apropiate ale bacteriilor care provoaca pneumonie si meningita, potrivit unui studiu, dezvaluit de sciencemag.org. Unul dintre microbi, Moraxella osloensis, poate provoca infectii la persoanele cu un sistem imunitar slab si este, de asemenea, cunoscut pentru ca a face un miros specific “de spalat”, explicandu-se astfel mirosul urat al buretelui.

Cercetatorii au facut descoperirea prin secventierea ADN-ului microbian a 14 bureti de bucatarie utilizati, se arata luna aceasta in rapoartele stiintifice. In mod surprinzator, fierberea sau microundarea buretilor nu a ucis microbii. Surprinzator, buretii care au fost sanitizati in mod regulat au avut cu un procent mai multe de bacterii legate de agenti patogeni decat buretii care nu au fost niciodata curatati.

Acest lucru se datoreaza faptului ca bacteriile legate de patogeni sunt mai rezistente la curatare si recolonizeaza rapid zonele abandonate de catre fratii lor sensibili – similar cu ceea ce se intampla cu intestinul nostru dupa un tratament cu antibiotice, spun oamenii de stiinta.

Cand cercetatorii au pus buretii sub microscop, au descoperit ca un singur centimetru cub poate fi populat cu mai mult de 5 x 10 ridicat la puterea a 10-a bacterii, ceea ce corespunde cu aproximativ sapte ori mai mult decat numarul de oameni care locuiesc pe Pamant.

Astfel de densitati bacteriene, spun oamenii de stiinta, se gasesc numai in fecale. Dar nu va faceti griji – solutia la un burete curat este simpla: inlocuiti-l in fiecare saptamana!