News Flash:

Ce alimente poti consuma si ce trebuie sa eviti daca ai endometrioza

8 Februarie 2018
1821 Vizualizari | 0 Comentarii
s604x0 Endometrioza

Una din 10 femei este afectata de aceasta boala cronica care uneori ramane nediagnosticata. Endometrioza consta in dezvoltarea endometrului, a mucoasei care tapeteaza peretii interni ai uterului, in cu totul alta parte decat la locul potrivit precum la nivelul ovarelor, a trompelor uterine, pe peretele abdominal intern, vezica urinara sau intestin; uneori poate ajunge pana la plamani, maduva spinarii si chiar la creier. Desi nu exista un tratament impotriva acestei boli exita totusi anumite cai prin care ne putem proteja cum ar fi sa acordam mai multa atentie alimentelor pe care le consumam.

1. Evitati lactatele

Incercati o dieta slaba in lactate sau chiar evitati lactatele definitiv. Cautati lactatele organice si verificati etichetele produselor sa nu contina ingrediente precum lapte de vaca, zer sau cazeina—acest lucru va reduce numarul de hormoni din alimentatia ta. A fost demonstrat ca Beta-cazeina de tip A1 cauzeaza declansarea simptomelor endometriozei mai repede decat Beta-cazeina de tip A2.

2. Evitati glutenul

Intr-un studiu realizat pe 207 femei, 75% dintre ele au raportat un nivel mai scazut al simptomelor endometriozei dupa ce au avut o dieta fara gluten timp de un an. Incercati sa consumati cereale precum ovaz, quinoa si orez (brun, basmatic sau salbatic), deoarece vitamina B regasita in aceste cereale ajuta la un tract digestiv sanatos si reduce cresterea glicemiei.

3. Evitati dulciurile

Daca va plac dulciurile acest pas va fi unul greu de realizat, insa trebuie sa retineti ca zaharul trebuie redus deoarece inrautateste simptomele acestei boli. Dar nu va pierdeti speranta puteti totusi sa va satisfaceti pofta de dulce cu mici gustari de ciocolata negra, fructe uscate sau sorbet.


4. Evitati alcoolul

Este cunoscut fapul ca alcoolul are un impact asupra functiilor ovarelor, agraveaza sindromul premenstrual si afecteaza in mod negativ fertilitatea. In plus bauturile alcoolice au zahar adaugat ceea ce poate influenta negativ absorbtia de elemente nutritive de catre organism.

5. Limitati consumul de carne rosie

Carnea de vita, de porc, fripturile de vitel ar trebui consumate o data sau de doua ori maxim pe saptamana. Carnea rosie favorizeaza inflamatiile si cauzeaza dezechilibru hormonal, ambele fiind vesti proaste pentre cele care sufera de endometrioza. Alegeti consumul de alimente organice.

6. Mancati nuci si seminte

Ok si acum vestile bune! Produse alimentare precum migdalele, nucile, semintele de canepa, semintele de chia si cele de in sunt surse excelente de vitamina B si Omega 3 si sunt alimente anti-inflamatoare. Consumati astfel de alimente zilnic!

7. Consumati peste si fructe de mare

Somon, hering, sardine, cod negru- orice tip de peste va doriti este recomandat! Consumati peste de 2 sau 3 ori pe saptamana pentru a avea cat mai multa Omega 3 in organism. Pestele si fructele de mare sunt de asemenea alimente antiinflamatoare.

8. Mancati fructe

Fructele sunt recomandate in orice dieta, atat pentru persoanele sanatoase cat si pentru cele care sufera de aceasta afectiune. Insa faptul ca sunt bogate in antioxidanti si au proprietati antiinflamatorii le face sa fie extrem de bune pentru persoanale care au endometrioza.Consumati fructe cu un indice gliceminc scazut precum: zmeura, coacaze, piersici, capsuni, pere, grapefruit, portocale, cirese, mere si rodie. Alegeti fructele organice pentru a evita pesticidele care cauzeaza dezechilibre hormonale.

9. Mancati legume

Legumele sunt extrem de bogate in antioxidanti si au de asemenea proprietati anti-inflamatorii care fac minuni pentru persoanele bolnave de endometrioza. Legumele cu frunze verzi, varza, morcovii, sfecla, mazarea, ceapa, conopida, indiferent ce alegeti asigurati-va ca aveti o farfurie plina de legume pentru a obtine intreaga gama de beneficii si o varietate mare de vitamine A, si C.

10. Consumati ulei vegetal presat la rece

Uleiurile sunt bogate in Omega 3 si antioxidanti, precum si grasimi mononesaturate, care duc la cresterea colesterolului pozitiv si la scaderea celui negativ. Cautati uleiuri presate la rece, deoarece nu sunt tratate chimic. Indiferent daca le puneti peste o salata, sau prajiti legume in ele incercati sa le consmati cat de des puteti.

sursa: elle.ro

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2021 - BZV.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0920 (s) | 23 queries | Mysql time :0.026926 (s)