joi, 28 martie, 2024

Cele mai mari temeri ale romanilor. Razboiul nu e printre ele

Distribuie:

Publicat:

Temerile romanilor privind siguranta locului de munca si datoriile au crescut in ultimele trei luni din 2014, comparativ cu trimestrele anterioare, la fel si ingrijorarea asupra economiei, desi per ansamblu indicatorul de incredere al consumatorului a avut in 2014 cel mai inalt scor din 2008.

Astfel, potrivit Indexului global de incredere a consumatorilor in trimestrul patru din 2014 calculat de Nielsen, temerile cu privire la siguranta locului de munca au ramas la un nivel ridicat, de 20%, in crestere de la 19% in trimestrul al treilea si cu mult peste nivelul de 9% din trimestrul al doilea.

O crestere semnificativa este observata si la temerile cu privire la datorii, care au avansat la 13% in ultimele trei luni ale anului trecut, de la 9% in trimestrul trei. De asemenea, ingrijorarile referitoare la economie au continuat sa urce, ajungand la un nivel de 10%, fata de 8% in trimestrul al treilea si 7% in trimestrul al doilea.

Alaturi de siguranta locului de munca, datorii si economie, starea sanatatii si cresterea valorii facturilor la utilitati se numara printre principalele ingrijorari ale romanilor.

La polul opus, temerile cu privire la izbucnirea unui razboi au scazut semnificativ in perioada analizata, la 4%, dupa un nivel stabil de 7% in trimestrul doi si trimestrul trei.

Per total, increderea consumatorului roman continua sa urmeze trendul ascendent, inregistrand cel mai inalt scor de la inceputul turbulentelor financiare globale din 2008 (77 in comparatie cu un nivel stabil de 73 in trimestrul doi si trimestrul trei al anului trecut), in pofida unui mediu socio-politic national si European in continua schimbare, mentioneaza Nielsen.

Scorul inregistrat de Romania este usor peste media europeana (76) si semnificativ mai mare decat al celorlalte tari din vecinatate (Bulgaria – 75, Ungaria – 54, Ucraina – 52 si Serbia – 52).

La nivel global, increderea consumatorului a incheiat anul 2014 cu un index de 96 – un declin de doua puncte de index fata de trimestrul anterior, urmand cateva trimestre cu impuls pozitiv.

Sondajul global Nielsen, initiat in 2005, masoara nivelul de incredere a consumatorilor, principalele ingrijorari ale acestora si intentia de cumparare in randul a peste 30.000 de respondenti cu acces la Internet din 60 de tari.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img